Lästa sidor: 68.703 Lästa böcker: 214, noveller: 3
Böcker på svenska: 58, engelska: 156 Böcker skrivna av kvinnor: 132, män: 74, kombo: 8
Författare som är nya för mig: 83 Författare från 17 länder
Del i serie: 120 (därav ny: 28, avslutad/up to date: 29)
100 böcker av amerikanska författare
39 böcker av brittiska författare
December:
214. Waistcoats & Weaponry - Gail Carriger
213. Percy Jackson and the Lightning Thief - Rick Riordan
212. Exit Strategy - Kelley Armstrong
211. Kiss of Death - Rachel Caine
210. Let It Snow - Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle
209. Djävulen hjälpte mig - Caroline Eriksson (ljudbok) -månadsbesvikelse-
208. Moon Over Soho - Ben Aaronovitch
207. Carry On - Rainbow Rowell
206. Station Eleven - Emily St. John Mandel *månadsfavorit*
205. The Mystery Knight - George R.R. Martin (kortroman)
204. Vem ska trösta Knyttet? - Tove Jansson (barn)
203. Det är något som inte stämmer - Martina Haag
202. The List - Siobhan Vivian
201. Persepolis D. 1-4 - Marjane Satrapi (grafisk)
200. The World According to Bob - James Bowen (non-fic)
199. The Masked Truth - Kelley Armstrong
November:
198. Rikard Lejonhjärta och Filip II - Evert Taube (pjäs)
197. Alice och flugan - James Rice *månadsfavorit*
196. Ines min själs älskade - Isabel Allende -månadsbesvikelse-
195. Särskild - Nene Ormes
194. Harry Potter and the Deathly Hallows - J.K. Rowling (barn, ljud)
193. Winter - Marissa Meyer *månadsfavorit*
192. Me and Earl and the Dying Girl - Jesse Andrews
191. Olive Kitteridge - Elizabeth Strout (novellsamling)
190. Harry Potter and the Half-blood Prince - J.K. Rowling (barn, ljud)
189. Den gyllene stjärnan - Lois Lowry (barn)
188. Udda verklighet - Nene Ormes
187. Disco for the Departed - Colin Cotterill
186. När hundarna kommer - Jessica Schiefauer
185. The Wizard Returns - Danielle Paige (kortroman)
184. Notorious Nineteen - Janet Evanovich
183. Harry Potter and the Order of the Phoenix - J.K. Rowling (barn, ljudbok) *månadsfavorit*
Oktober:
182. Röta - Siri Pettersen
181. Det som inte dödar oss - David Lagercrantz
180. The Witch Must Burn - Danielle Paige (kortroman)
179. Dylan Dog. Mater Morbi - Roberto Recchioni (grafisk)
178. The Hedge Knight: Sworn Sword - George R.R. Martin (grafisk)
177. Räfvhonan - Anna Laestadius Larsson
176. Behind the Curtains - Peter Abrahams
175. Göran Kropp 8000+ - David Lagercrantz
174. The Sleeper and the Spindle - Neil Gaiman (illustrerad)
173. Explosive Eighteen - Janet Evanovich
172. The Orchard of Lost Souls - Nadifa Mohamed
171. Harry Potter and the Goblet of Fire - J.K. Rowling (barn, ljudbok)
170. The Fate of Ten - Pittacus Lore
169. Curtsies and Conspiracies - Gail Carriger
168. Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank - Nathan Englander (novellsamling)
167. The Rest of Us just Lives Here - Patrick Ness
166. The Whole Cat and Caboodle - Sofie Ryan
165. Helaren - Antti Tuomainen
164. A Judgement in Stone - Ruth Rendell
163. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - J.K. Rowling (barn, ljudbok)
162. Postern of Fate - Agatha Christie -månadsbesvikelse-
161. Kensukes rike - Michael Morpurgo (barn) *månadsfavorit*
160. The Penelopiad - Margaret Atwood (kortroman) -månadsbesvikelse-
September:
159. Vad gör man inte - Maja Hjertzell (kortroman) *månadsfavorit*
158. Harry Potter and the Chamber of Secrets - J.K. Rowling (barn, ljudbok)
157. Smokin' Seventeen - Janet Evanovich
156. Beauty Queens - Libba Bray
155. Bridge to Terabithia - Katherine Paterson (barn)
154. Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K Rowling (barn, ljudbok)
N. Och varje morgon blir vägen hem längre och längre - Fredrik Backman (novell)
153. We Are All Completely Beside Ourselves - Karen Joy Fowler *månadsfavorit*
152. Tredje principen - Anna Jakobsson Lund
151. Lex bok - Sara Kadefors
150. Lord of the Flies - William Golding
149. Watership Down - Richard Adams (barn)
148. Etiquette and Espionage - Gail Carriger
147. Mr. Darcy's Diary - Amanda Granger -månadsbesvikelse-
146. I, Lucifer - Peter O'Donnell
145. Thirteen - Kelley Armstrong
144. Fairest - Marissa Meyer
143. Radhusdisco - Morgan Larsson
142. Stjärnfall - Lars Wilderäng
141. Demelza - Winston Graham
140. For the Birds - Angela Roquet
Augusti:
139. Pojken i randig pyjamas - John Boyne (barn)
138. No Place like Oz - Danielle Paige (kortroman)
137. Tailchaser's Song - Tad Williams
136. Ross Poldark - Winston Graham *månadsfavorit*
135. The Wicked Will Rise - Danielle Paige
134. The Iron Trial - Holly Black och Cassandra Clare (barnbok)
133. Tales of the Otherworld - Kelley Armstrong (novellsamling)
132. A Pocket Full of Posies - Angela Roquet
131. Deceptions - Kelley Armstrong
130. Sabre-Tooth - Peter O'Donnell
129. Thirty-Three Teeth - Colin Cotterill
128. The Hedge Knight - George R.R. Martin (kortroman)
127. Spell Bound - Kelley Armstrong
126. Neil Patrick Harris: Choose your own Autobiography - Neil Patrick Harris (non-fic, ljudbok)
125. I am Malala - Malala Yousafzai och Christina Lamb (non-fic) *månadsfavorit*
124. Synligt lärande för lärare - John Hattie (non-fic) -månadsbesvikelse-
123. Sizzling Sixteen - Janet Evanovich
122. Last Man in Tower - Aravind Adiga *månadsfavorit*
121. Krigsdagböcker 1939-1945 - Astrid Lindgren (non-fic)
120. Graveyard Shift - Angela Roquet
119. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
Juli:
118. Born Weird - Andrew Kaufman
117. The Coroner's Lunch - Colin Cotterill
116. Dreams of Gods and Monsters - Laini Taylor
115. Down the Rabbit Hole - Peter Abrahams
114. Day Shift - Charlaine Harris
113. Beautiful Creatures - Kami Garcia och Margaret Stohl -månadsbesvikelse-
112. Live by Night - Dennis Lehane
111. Falling from the Sky - Nikki Godwin
110. Rivers of London - Ben Aaronovitch
109. Cress - Marissa Meyer *månadsfavorit*
108. Waking the Witch - Kelley Armstrong
107. Norwegian Wood - Haruki Murakami
106. Modesty Blaise - Peter O'Donnell
105. Dorothy must Die - Danielle Paige *månadsfavorit*
104. The Wonderful Wizard of Oz - L. Frank Baum (barnbok)
103. Belzhar - Meg Wolitzer
102. Men of the Otherworld - Kelley Armstrong (novellsamling) *månadsfavorit*
Juni:
101. A Geek in Japan - Hector García (non-fic)
100. Underground - Haruki Murakami (non-fic)
99. Orange is the New Black: My Year in a Women's Prison - Piper Kerman (non-fic, ljudbok)
98. Shakespeare's Counselor - Charlaine Harris
97. Tokyo City Guide, Lonely Planet - Andrew Bender m. fl. (non-fic)
96. Shakespeare's Trollop - Charlaine Harris
95. Shakespeare's Christmas - Charlaine Harris
94. Shakespeare's Champion - Charlaine Harris *månadsfavorit*
93. Shakespeare's Landlord - Charlaine Harris
92. We were Liars - E. Lockhart (ljudbok)
91. The Aftermath - Rhidian Brook
90. Culture Wise Japan - David Leaper (non-fic)
89. The Captive Queen - Alison Weir -månadsbesvikelse-
88. Attachments - Rainbow Rowell
87. Xenocide - Orson Scott Card -månadsbesvikelse-
Maj:
86. The Martian - Andy Weir *månadsfavorit*
85. Finger Lickin' Fifteen - Janet Evanovich
84. The Invention of Wings - Sue Monk Kidd
83. Det sötaste vi har - Ann Fernholm (non-fic)
82. Bockarna Bruse på badhuset - Bjørn F Rørvik (barnbok)
81. The Beautiful Mystery - Louise Penny
80. The Ocean at the End of the Lane - Neil Gaiman (ljudbok)
79. Sagan om Desperaux - Kate DiCamillo (barnbok)
78. The Legend of Sleepy Hollow - Washington Irving (ljudbok) -månadsbesvikelse-
77. Fearless Fourteen - Janet Evanovich
76. Frostbitten - Kelley Armstrong
75. The Scorpio Races - Maggie Stiefvater *månadsfavorit*
74. The Christmas Day Kitten - James Herriot (barnbok)
73. Odinsbarn - Siri Pettersen
April
72. Pottungen - Anna Laestadius Larsson
71. Att följa lärande: formativ bedömning i praktiken - Dylan William (non-fic)
70. Häxor i tunnelbanan - Martin Olczak (barnbok)
69. Varulvar i Storkyrkan - Martin Olczak (barnbok)
68. Vålnader på Vasaskeppet - Martin Olczak (barnbok)
67. Scarlet - Marissa Meyer *månadsfavorit*
N. The Little Android - Marissa Meyer (novell)
N. Glitches - Marissa Meyer (novell)
66. The Bastard of Istanbul - Elif Shafak
65. Lean Mean Thirteen - Janet Evanovich
64. Living with the Dead - Kelley Armstrong
63. I'll Give You the Sun - Jandy Nelson
62. 11/22/63 - Stephen King (ljudbok) -månadsbesvikelse-
61. Linas kvällsbok 2 - Emma Hamberg
60. Linas kvällsbok 1 - Emma Hamberg
59. Vad du borde lärt dig i skolan, men inte hann med eftersom - Thomas Björklund (non-fic)
58. Ett oemotståndligt förslag - Birgitta Bergin -månadsbesvikelse-
57. I Capture the Castle - Dodie Smith
Mars:
56. Kallocain - Karin Boye
55. Wonder - R.J. Palacio
54. Jonathan Livingston Seagull - Richard Bach -månadsbesvikelse-
53. The Weed that Strings the Hangman's Bag - Alan Bradley -månadsbesvikelse-
52. Cinder - Marissa Meyer *månadsfavorit*
51. Yes Please - Amy Poehler (non-fic, ljudbok)
50. Twelve Sharp - Janet Evanovich
49. V for Vendetta - Alan Moore och David Lloyd (grafisk)
48. The Given Day - Dennis Lehane
47. I drottningens namn - Jo Salmson (barnbok)
46. Ett hjärta av is - Jo Salmson (barnbok)
45. Skuggan och draken - Jo Salmson (barnbok)
44. Kungen kommer - Jo Salmson (barnbok)
43. Code Name Verity - Elizabeth Wein
42. Midnight Predator - Amelia Atwater-Rhodes
41. Personal Demon - Kelley Armstrong
40. Stjärnklart - Lars Wilderäng *månadsfavorit*
Februari:
39. Shattered Mirror - Amelia Atwater-Rhodes -månadsbesvikelse-
38. Boy Meets Boy - David Levithan
37. Trolldom i Gamla Stan - Martin Olczak (barnbok)
36. The Infinite Sea - Rick Yancey
35. House Rules - Jodi Picoult (ljudbok) -månadsbesvikelse-
34. Demon in My View - Amelia Atwater-Rhodes
33. Coolt! - Michael Morpurgo (barnbok)
32. Barnbruden - Anna Laestadius Larsson
31. Mr. Kiss and Tell - Rob Thomas och Jennifer Graham
30. His Majesty's Dragon - Naomi Novik
29. Black Heart - Holly Black
28. Nancy - Elsie Johansson (ljudbok) -månadsbesvikelse-
27. The Slow Regard of Silent Things - Patrick Rothfuss
26. Eleven on Top - Janet Evanovich
25. Tjockare än vatten - Carin Gerhardsen
24. In the Forests of the Night - Amelia Atwater-Rhodes
23. Weirdo - Cathi Unsworth
22. Orka torka - Lotta Sjöberg (non-fic)
21. Tidens sand - Michael Hoeye
20. Red Glove - Holly Black *månadsfavorit*
19. No Humans Involved - Kelley Armstrong
18. Affektion - Martin Jern
39 böcker av brittiska författare
39 böcker av svenska författare
18 böcker av kanadensiska författare
4 böcker av norska författare
2 böcker av finska författare
2 böcker av japanska författare
1 bok var från Chile, Indien, Iran, Irland, Italien, Nya Zeeland, Pakistan, Somalien, Spanien och Turkiet4 böcker av norska författare
2 böcker av finska författare
2 böcker av japanska författare
December:
214. Waistcoats & Weaponry - Gail Carriger
213. Percy Jackson and the Lightning Thief - Rick Riordan
212. Exit Strategy - Kelley Armstrong
211. Kiss of Death - Rachel Caine
210. Let It Snow - Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle
209. Djävulen hjälpte mig - Caroline Eriksson (ljudbok) -månadsbesvikelse-
208. Moon Over Soho - Ben Aaronovitch
207. Carry On - Rainbow Rowell
206. Station Eleven - Emily St. John Mandel *månadsfavorit*
205. The Mystery Knight - George R.R. Martin (kortroman)
204. Vem ska trösta Knyttet? - Tove Jansson (barn)
203. Det är något som inte stämmer - Martina Haag
202. The List - Siobhan Vivian
201. Persepolis D. 1-4 - Marjane Satrapi (grafisk)
200. The World According to Bob - James Bowen (non-fic)
199. The Masked Truth - Kelley Armstrong
November:
198. Rikard Lejonhjärta och Filip II - Evert Taube (pjäs)
197. Alice och flugan - James Rice *månadsfavorit*
196. Ines min själs älskade - Isabel Allende -månadsbesvikelse-
195. Särskild - Nene Ormes
194. Harry Potter and the Deathly Hallows - J.K. Rowling (barn, ljud)
193. Winter - Marissa Meyer *månadsfavorit*
192. Me and Earl and the Dying Girl - Jesse Andrews
191. Olive Kitteridge - Elizabeth Strout (novellsamling)
190. Harry Potter and the Half-blood Prince - J.K. Rowling (barn, ljud)
189. Den gyllene stjärnan - Lois Lowry (barn)
188. Udda verklighet - Nene Ormes
187. Disco for the Departed - Colin Cotterill
186. När hundarna kommer - Jessica Schiefauer
185. The Wizard Returns - Danielle Paige (kortroman)
184. Notorious Nineteen - Janet Evanovich
183. Harry Potter and the Order of the Phoenix - J.K. Rowling (barn, ljudbok) *månadsfavorit*
Oktober:
182. Röta - Siri Pettersen
181. Det som inte dödar oss - David Lagercrantz
180. The Witch Must Burn - Danielle Paige (kortroman)
179. Dylan Dog. Mater Morbi - Roberto Recchioni (grafisk)
178. The Hedge Knight: Sworn Sword - George R.R. Martin (grafisk)
177. Räfvhonan - Anna Laestadius Larsson
176. Behind the Curtains - Peter Abrahams
175. Göran Kropp 8000+ - David Lagercrantz
174. The Sleeper and the Spindle - Neil Gaiman (illustrerad)
173. Explosive Eighteen - Janet Evanovich
172. The Orchard of Lost Souls - Nadifa Mohamed
171. Harry Potter and the Goblet of Fire - J.K. Rowling (barn, ljudbok)
170. The Fate of Ten - Pittacus Lore
169. Curtsies and Conspiracies - Gail Carriger
168. Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank - Nathan Englander (novellsamling)
167. The Rest of Us just Lives Here - Patrick Ness
166. The Whole Cat and Caboodle - Sofie Ryan
165. Helaren - Antti Tuomainen
164. A Judgement in Stone - Ruth Rendell
163. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - J.K. Rowling (barn, ljudbok)
162. Postern of Fate - Agatha Christie -månadsbesvikelse-
161. Kensukes rike - Michael Morpurgo (barn) *månadsfavorit*
160. The Penelopiad - Margaret Atwood (kortroman) -månadsbesvikelse-
September:
159. Vad gör man inte - Maja Hjertzell (kortroman) *månadsfavorit*
158. Harry Potter and the Chamber of Secrets - J.K. Rowling (barn, ljudbok)
157. Smokin' Seventeen - Janet Evanovich
156. Beauty Queens - Libba Bray
155. Bridge to Terabithia - Katherine Paterson (barn)
154. Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K Rowling (barn, ljudbok)
N. Och varje morgon blir vägen hem längre och längre - Fredrik Backman (novell)
153. We Are All Completely Beside Ourselves - Karen Joy Fowler *månadsfavorit*
152. Tredje principen - Anna Jakobsson Lund
151. Lex bok - Sara Kadefors
150. Lord of the Flies - William Golding
149. Watership Down - Richard Adams (barn)
148. Etiquette and Espionage - Gail Carriger
147. Mr. Darcy's Diary - Amanda Granger -månadsbesvikelse-
146. I, Lucifer - Peter O'Donnell
145. Thirteen - Kelley Armstrong
144. Fairest - Marissa Meyer
143. Radhusdisco - Morgan Larsson
142. Stjärnfall - Lars Wilderäng
141. Demelza - Winston Graham
140. For the Birds - Angela Roquet
Augusti:
139. Pojken i randig pyjamas - John Boyne (barn)
138. No Place like Oz - Danielle Paige (kortroman)
137. Tailchaser's Song - Tad Williams
136. Ross Poldark - Winston Graham *månadsfavorit*
135. The Wicked Will Rise - Danielle Paige
134. The Iron Trial - Holly Black och Cassandra Clare (barnbok)
133. Tales of the Otherworld - Kelley Armstrong (novellsamling)
132. A Pocket Full of Posies - Angela Roquet
131. Deceptions - Kelley Armstrong
130. Sabre-Tooth - Peter O'Donnell
129. Thirty-Three Teeth - Colin Cotterill
128. The Hedge Knight - George R.R. Martin (kortroman)
127. Spell Bound - Kelley Armstrong
126. Neil Patrick Harris: Choose your own Autobiography - Neil Patrick Harris (non-fic, ljudbok)
125. I am Malala - Malala Yousafzai och Christina Lamb (non-fic) *månadsfavorit*
124. Synligt lärande för lärare - John Hattie (non-fic) -månadsbesvikelse-
123. Sizzling Sixteen - Janet Evanovich
122. Last Man in Tower - Aravind Adiga *månadsfavorit*
121. Krigsdagböcker 1939-1945 - Astrid Lindgren (non-fic)
120. Graveyard Shift - Angela Roquet
119. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
Juli:
118. Born Weird - Andrew Kaufman
117. The Coroner's Lunch - Colin Cotterill
116. Dreams of Gods and Monsters - Laini Taylor
115. Down the Rabbit Hole - Peter Abrahams
114. Day Shift - Charlaine Harris
113. Beautiful Creatures - Kami Garcia och Margaret Stohl -månadsbesvikelse-
112. Live by Night - Dennis Lehane
111. Falling from the Sky - Nikki Godwin
110. Rivers of London - Ben Aaronovitch
109. Cress - Marissa Meyer *månadsfavorit*
108. Waking the Witch - Kelley Armstrong
107. Norwegian Wood - Haruki Murakami
106. Modesty Blaise - Peter O'Donnell
105. Dorothy must Die - Danielle Paige *månadsfavorit*
104. The Wonderful Wizard of Oz - L. Frank Baum (barnbok)
103. Belzhar - Meg Wolitzer
102. Men of the Otherworld - Kelley Armstrong (novellsamling) *månadsfavorit*
Juni:
101. A Geek in Japan - Hector García (non-fic)
100. Underground - Haruki Murakami (non-fic)
99. Orange is the New Black: My Year in a Women's Prison - Piper Kerman (non-fic, ljudbok)
98. Shakespeare's Counselor - Charlaine Harris
97. Tokyo City Guide, Lonely Planet - Andrew Bender m. fl. (non-fic)
96. Shakespeare's Trollop - Charlaine Harris
95. Shakespeare's Christmas - Charlaine Harris
94. Shakespeare's Champion - Charlaine Harris *månadsfavorit*
93. Shakespeare's Landlord - Charlaine Harris
92. We were Liars - E. Lockhart (ljudbok)
91. The Aftermath - Rhidian Brook
90. Culture Wise Japan - David Leaper (non-fic)
89. The Captive Queen - Alison Weir -månadsbesvikelse-
88. Attachments - Rainbow Rowell
87. Xenocide - Orson Scott Card -månadsbesvikelse-
Maj:
86. The Martian - Andy Weir *månadsfavorit*
85. Finger Lickin' Fifteen - Janet Evanovich
84. The Invention of Wings - Sue Monk Kidd
83. Det sötaste vi har - Ann Fernholm (non-fic)
82. Bockarna Bruse på badhuset - Bjørn F Rørvik (barnbok)
81. The Beautiful Mystery - Louise Penny
80. The Ocean at the End of the Lane - Neil Gaiman (ljudbok)
79. Sagan om Desperaux - Kate DiCamillo (barnbok)
78. The Legend of Sleepy Hollow - Washington Irving (ljudbok) -månadsbesvikelse-
77. Fearless Fourteen - Janet Evanovich
76. Frostbitten - Kelley Armstrong
75. The Scorpio Races - Maggie Stiefvater *månadsfavorit*
74. The Christmas Day Kitten - James Herriot (barnbok)
73. Odinsbarn - Siri Pettersen
April
72. Pottungen - Anna Laestadius Larsson
71. Att följa lärande: formativ bedömning i praktiken - Dylan William (non-fic)
70. Häxor i tunnelbanan - Martin Olczak (barnbok)
69. Varulvar i Storkyrkan - Martin Olczak (barnbok)
68. Vålnader på Vasaskeppet - Martin Olczak (barnbok)
67. Scarlet - Marissa Meyer *månadsfavorit*
N. The Little Android - Marissa Meyer (novell)
N. Glitches - Marissa Meyer (novell)
66. The Bastard of Istanbul - Elif Shafak
65. Lean Mean Thirteen - Janet Evanovich
64. Living with the Dead - Kelley Armstrong
63. I'll Give You the Sun - Jandy Nelson
62. 11/22/63 - Stephen King (ljudbok) -månadsbesvikelse-
61. Linas kvällsbok 2 - Emma Hamberg
60. Linas kvällsbok 1 - Emma Hamberg
59. Vad du borde lärt dig i skolan, men inte hann med eftersom - Thomas Björklund (non-fic)
58. Ett oemotståndligt förslag - Birgitta Bergin -månadsbesvikelse-
57. I Capture the Castle - Dodie Smith
Mars:
56. Kallocain - Karin Boye
55. Wonder - R.J. Palacio
54. Jonathan Livingston Seagull - Richard Bach -månadsbesvikelse-
53. The Weed that Strings the Hangman's Bag - Alan Bradley -månadsbesvikelse-
52. Cinder - Marissa Meyer *månadsfavorit*
51. Yes Please - Amy Poehler (non-fic, ljudbok)
50. Twelve Sharp - Janet Evanovich
49. V for Vendetta - Alan Moore och David Lloyd (grafisk)
48. The Given Day - Dennis Lehane
47. I drottningens namn - Jo Salmson (barnbok)
46. Ett hjärta av is - Jo Salmson (barnbok)
45. Skuggan och draken - Jo Salmson (barnbok)
44. Kungen kommer - Jo Salmson (barnbok)
43. Code Name Verity - Elizabeth Wein
42. Midnight Predator - Amelia Atwater-Rhodes
41. Personal Demon - Kelley Armstrong
40. Stjärnklart - Lars Wilderäng *månadsfavorit*
Februari:
39. Shattered Mirror - Amelia Atwater-Rhodes -månadsbesvikelse-
38. Boy Meets Boy - David Levithan
37. Trolldom i Gamla Stan - Martin Olczak (barnbok)
36. The Infinite Sea - Rick Yancey
35. House Rules - Jodi Picoult (ljudbok) -månadsbesvikelse-
34. Demon in My View - Amelia Atwater-Rhodes
33. Coolt! - Michael Morpurgo (barnbok)
32. Barnbruden - Anna Laestadius Larsson
31. Mr. Kiss and Tell - Rob Thomas och Jennifer Graham
30. His Majesty's Dragon - Naomi Novik
29. Black Heart - Holly Black
28. Nancy - Elsie Johansson (ljudbok) -månadsbesvikelse-
27. The Slow Regard of Silent Things - Patrick Rothfuss
26. Eleven on Top - Janet Evanovich
25. Tjockare än vatten - Carin Gerhardsen
24. In the Forests of the Night - Amelia Atwater-Rhodes
23. Weirdo - Cathi Unsworth
22. Orka torka - Lotta Sjöberg (non-fic)
21. Tidens sand - Michael Hoeye
20. Red Glove - Holly Black *månadsfavorit*
19. No Humans Involved - Kelley Armstrong
18. Affektion - Martin Jern
Januari:
17. Meteorer - Horace Engdahl
16. The Bonding Ritual - Spencer Baum
15. Astronauten som inte fick landa - Bea Uusma (barnbok, nonfic)
14. Broken - Kelley Armstrong *månadsfavorit*
13. The Rose Ransom - Spencer Baum
12. Pretty Girl-13 - Liz Coley *månadsfavorit*
11. Is it Just Me? - Miranda Hart (non-fic)
10. Ten Big Ones - Janet Evanovich
9. The Festival of the Moon - Spencer Baum
8. The Poison Tree - Erin Kelly -månadsbesvikelse-
7. The Homecoming Masquerade - Spencer Baum
6. Don't Let Go - Michelle Gagnon
5. Kurt i Kurtby - Erland Loe (barnbok) -månadsbesvikelse-
4. The Retribution of Mara Dyer - Michelle Hodkin
3. The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin
2. The Buddha in the Attic - Julie Otsuka
1. To the Nines - Janet Evanovich
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)