Lästa sidor: 69.899 Lästa böcker: 208, noveller: 19
Böcker på svenska: 54, engelska: 153 Böcker av kvinnor: 141, män: 58, kombo: 9
Författare som är nya för mig: 77 Författare från 21 länder
Del i serie: 135 (därav ny: 38, up to date: 42)
86 böcker av amerikanska författare
36 böcker av brittiska författare
35 böcker av svenska författare
22 böcker av kanadensiska författare
4 böcker av österrikiska författare
3 böcker av isländska författare
3 böcker av isländska författare
1 bok var från Eritrea, Frankrike, Ghana, Irland, Italien, Japan, Mexiko, Nigeria, Nordkorea, Norge, Sydafrika, Sydkorea, Tanzania och Vietnam
December:
208. Here's Looking at You - Mhairi McFarlane 4+/5 *månadsfavorit*
207. Blood Lure - Nevada Barr 4/5
206. Hellfire and Brimstone - Angela Roquet 4/5
205. The Hypnotist's Love Story - Liane Moriarty 4+/5 *månadsfavorit*
204. Bad Feminist - Roxane Gay 2-/5 -månadsbesvikelse-
203. Tomtemaskinen - Sven Nordqvist 3+/5
202. Over Sea, Under Stone - Susan Cooper (barn) 3/5
201. Vasadrottningen - Karin Tegenborg Falkdalen 3/5
200. Stars Above - Marissa Meyer (novellsamling) 3+/5
199. Den tredje rösten - Rolf & Cilla Börjlind 3/5
November:
198. Turbo Twenty-Three - Janet Evanovich 3-/5
197. Farväl Eritrea - Samuel Brhane (non-fic) 2/5
196. Born a Crime - Trevor Noah (ljudbok, non-fic) 5-/5 *månadsfavorit*
195. The Last One - Alexandra Oliva 5-/5 *månadsfavorit*
194. Deep South - Nevada Barr 4+/5 *månadsfavorit*
193. Störst av allt - Malin Persson Giolito 3+/5
192. The Last Star - Rick Yancey 3+/5
191. Fjärilslejonet - Michael Morpurgo 3+/5
190. Luften är fri - Sara Lövestam 5/5 *månadsfavorit*
189. What Happened to Goodbye - Sarah Dessen 4/5
188. Truly Madly Guilty - Liane Moriarty 3+/5
187. Den lilla svarta - Gunilla Ander (non-fic) 3+/5
186. Double Play - Kelley Armstrong (kortroman) 3+/5
185. En väktares bekännelser - Elin Säfström 4/5
184. Bränd Jord - Elieshi Lema 2/5 -månadsbesvikelse-
183. Ur varselklotet - Simon Stålenhag (grafisk) 2+/5
182. Liberty Falling - Nevada Barr 4/5
Oktober:
181. Frankenstein; Or the Modern Prometheus - Mary Shelley 2/5 -månadsbesvikelse-
180. The Girls - Emma Cline 2+/5
179. Kattguden - Ingerun Sjösvärd (barn) 4/5
178. Sekten som återuppstod - Mariette Lindstein 4/5
177. Mitt liv som gift - Anna Mannheimer (non-fic) 3+/5
176. Björnstad - Fredrik Backman 4/5
175. Skarven - Sara Lövestam (barn) 4/5
174. The Humans - Matt Haig 4/5
173. Oryx and Crake - Margaret Atwood 4-/5
172. Adulthood is a Myth - Sarah Andersen (grafisk) 3/5
171. Matilda - Roald Dahl (barn) 4-/5
170. Anyone but Ivy Pocket - Caleb Krisp (barn) 3/5
169. Blind Descent - Nevada Barr 4+/5 *månadsfavorit*
168. Sjukhuskatten Oscar - David Dosa 3+/5
167. Pieces of Modesty - Peter O'Donnell (novellsamling) 3-/5
166. Önska kostar ingenting - Sara Lövestam 4+/5 *månadsfavorit*
September:
165. Symptoms of Being Human - Jeff Garvin 4-/5
164. Endangered Species - Nevada Barr 4-/5
163. Firestorm - Nevada Barr 4+/5 *månadsfavorit*
162. Ill Wind - Nevada Barr 4/5
161. The Green Road - Anne Enright 2+/5 -månadsbesvikelse-
160. The Dog Who Knew Too Much - Spencer Quinn 4-/5
159. Springfloden - Cilla & Rolf Börjlind 4-/5
158. The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian - Sherman Alexie 3/5
157. A Superior Death - Nevada Barr 4-/5
156. Stjärndamm - Lars Wilderäng 3+/5
155. Track of the Cat - Nevada Barr 4-/5
Augusti:
154. Bella Poldark - Winston Graham 3+/5
153. The Twisted Sword - Winston Graham 3/5
152. The Loving Cup - Winston Graham 3+/5
151. The Miller's Dance - Winston Graham 4-/5
150. The Stranger from the Sea - Winston Graham 4/5
149. Harry Potter and the Cursed Child-Rowling, Tiffany & Thorne 2+/5 månadsbesvikelse
148. The Angry Tide - Winston Graham 4/5
147. The Coldest Girl in Coldtown - Holly Black 3-/5
146. A Game of Thrones - George R.R. Martin (ljudbok) 5/5 *månadsfavorit*
145. The Rising - Kelley Armstrong 4/5
A. United as One - Pittacus Lore (avbröt, läste bara början och slutet)
144. Darkest Powers Bonus Pack 1 - Kelley Armstrong (novellsamling) 3-/5
143. The Calling - Kelley Armstrong 4-/5
142. The Gathering - Kelley Armstrong 4+/5 *månadsfavorit*
141. The Reckoning - Kelley Armstrong 4/5
Juli:
140. The Awakening - Kelley Armstrong 4-/5
139. The Summoning - Kelley Armstrong 4/5
138. My Brilliant Friend - Elena Ferrante 3-/5
137. The Last Boy and Girl in the World - Siobahn Vivian 3-/5
136. Three Wishes - Liane Moriarty 4-/5
135. The Four Swans - Winston Graham 3/5
134. The Black Moon - Winston Graham 4/5
133. Warleggan - Winston Graham 4+/5 *månadsfavorit*
132. Guilty Pleasures - Laurell K. Hamilton 3-/5
131. Windhaven - George R.R Martin & Lisa Tuttle (ljudbok) 3/5
130. Vi - Kim Thúy 3+/5
129. Den som gräver en grav - Yrsa Sigurdardóttir 1+/5 -månadsbesvikelse-
128. Det tredje tecknet - Yrsa Sigurdardóttir 4/5
127. Häxans tid - Árni Thórarinsson 2-/5
126. Dreamland - Sarah Dessen 4/5 *månadsfavorit*
N. V-Plates - Kelley Armstrong (novell) 3-/5
125. Forsaken - Kelley Armstrong 4-/5
124. Chaotic - Kelley Armstrong (kortroman) 4/5
N. Off-Duty Angel - Kelley Armstrong (novell) 3/5
N. Demonology - Kelley Armstrong (novell) 4/5
123. Counterfeit Magic - Kelley Armstrong (kortroman) 3/5
122. Angelic - Kelley Armstrong (kortroman) 3+/5
N. Territorial - Kelley Armstrong (novell) 2/5
N. The Case of the Half-Demon Spy - Kelley Armstrong (novell) 3/5
N. Checkmate - Kelley Armstrong (novell) 3/5
N. Recruit - Kelley Armstrong (novell) 2/5
N. Framed - Kelley Armstrong (novell) 4-/5
N. Escape - Kelley Armstrong (novell) 4/5
N. Bargain - Kelley Armstrong (novell) 2/5
N. Adventurer - Kelley Armstrong (novell) 2/5
121. Driven - Kelley Armstrong 4/5
N. A Cat Was Involved - Spencer Quinn (novell) 3/5
120. Daylight Saving - Edward Hogan 4/5
119. Badhytten - Christina Olséni & Micke Hansen 2-/5 -månadsbesvikelse-
118. Förändringar: en kärlekshistoria - Ama Ato Aidoo 3/5
Juni:
117. Night Shift - Charlaine Harris 2-/5
116. En mörderska bland oss - Hannah Kent 3-/5
115. Pride and Prejudice - Jane Austen (ljudbok) 4/5 *månadsfavorit*
114. Slutet - Ursula Poznanski 4/5
113. Poppy Done to Death - Charlaine Harris (ljudbok) 3-/5
112. Last Scene Alive - Charlaine Harris (ljudbok) 3/5
111. Sammansvärjningen - Ursula Poznanski 4/5
110. Sveket - Ursula Poznanski 4/5 *månadsfavorit*
109. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg (non-fic) 4/5
108. Kraften - Siri Pettersen 3/5
107. A Fool and His Honey - Charlaine Harris (ljudbok) 3-/5 -månadsbesvikelse-
106. Descendents: The Isle of the Lost - Melissa de la Cruz 3-/5
105. Dead Over Heels - Charlaine Harris (ljudbok) 3+/5
104. The Julius House - Charlaine Harris (ljudbok) 4-/5
103. Three Bedrooms, One Corpse - Charlaine Harris (ljudbok) 3+/5
102. A Bone to Pick - Charlaine Harris 4-/5
101. The Immortal Life of Henrietta Lacks - Rebecca Skloot (nonfic, biografi) 3+/5
100. Real Murders - Charlaine Harris (ljudbok) 4-/5
99. Det brinner - Laura Trenter (barn) 4/5
98. To Fetch a Thief - Spencer Quinn 4/5 *månadsfavorit*
97. The Hero of Ages - Brandon Sanderson (ljudbok) 2/5 -månadsbesvikelse-
96. Vampire Academy - Richelle Mead 2-/5 -månadsbesvikelse-
95. What Alice Forgot - Liane Moriarty 4/5
94. Hej hej vardag - Louise Winblad (grafisk) 4/5
93. Last Day in Limbo - Peter O'Donnell 4/5
92. Sleight of Paw - Sofie Kelly 3-/5
91. Stargirl - Jerry Spinelli 3/5 -månadsbesvikelse-
90. The Ice Dragon - George R.R. Martin (barn) 3/5
89. Athena - Marta Söderberg 4/5 *månadsfavorit*
88. Jeremy Poldark - Winston Graham 4/5
87. Thereby Hangs A Tail - Spencer Quinn 4/5
Maj:
A. The Sky is Everywhere - Jandy Nelson (avbruten efter en tiondel) -månadsbesvikelse-
86. The Well of Ascension - Brandon Sanderson 3-/5
85. Dog On It - Spencer Quinn 4/5 *månadsfavorit*
84. Eligible - Curtis Sittenfeld 4/5
83. Regnet luktar inte här: ett familjeporträtt - Duraid Al-Khamisi 3/5
82. Fjärilarnas stad - Ingrid Remvall 2-/5 -månadsbesvikelse-
81. Sanning med modifikation - Sara Lövestam 4+/5
80. The Silver Mistress - Peter O'Donnell 4/5
79. Curiosity Thrilled the Cat - Sofie Kelly 3-/5
78. Väggen - Marlen Haushofer 3/5
77. Big Brother - Lionel Shriver 2+/5
76. Rensa ut & lev lättare - Eva Maria Karlander (non-fic) 2/5
75. Career of Evil - Robert Galbraith 4/5
74. Fantastiska fakta om djur - Maja Säfström (barn) 4/5
73. Lips Touch: Three Times - Laini Taylor (novellsamling) 3+/5
72. Ghost Market - Angela Roquet 4/5 *månadsfavorit*
71. Otherworld Nights - Kelley Armstrong (novellsamling) 4/5
70. Storm Front - Jim Butcher 3-/5 -månadsbesvikelse-
69. The Silkworm - Robert Galbraith 3/5
April:
68. The Nature of the Beast - Louise Penny 2+/5
67. Foxglove Summer - Ben Aaronovitch 4/5
66. Mistborn: The Final Empire - Brandon Sanderson (ljud) 4-/5
N. Put on a Happy Face - Christopher Golden (novell) 3/5
N. I Was a Teenage Bigfoot - Jim Butcher (novell) 4/5
65. Nordkorea: nio år på flykt från helvetet - Eunsun Kim (non-fic, biografi) 3/5
64. The Long Way Home - Louise Penny 1/5 -månadsbesvikelse-
63. Broken Homes - Ben Aaronovitch 4/5
62. End of Days - Susan Ee 3-/5 -månadsbesvikelse-
61. Replica - Shannon Mayer & Denise Grover Swank 4/5 *månadsfavorit*
N. An Evening with Al Gore - Charlaine Harris (novell) 1/5
N. The Ungrateful Dead - Kelley Armstrong (novell) 3-/5
N. Truth and Consequences - Kelley Armstrong (novell) 1/5
60. World After - Susan Ee 4-/5
59. Yellow Brick War - Danielle Paige 3-/5
58. De tysta stegen bakom - Jonna Björnstjerna 4/5
57. We Should All Be Feminists - Chimamanda Ngozi Adichie (non-fic) 4/5
56. Whispers Under Ground - Ben Aaronovitch 4/5
55. How the Light Gets In - Louise Penny 3/5
54. City of the Lost - Kelley Armstrong 4+/5 *månadsfavorit*
53. Smittad - Johanna Strömqvist 3-/5
52. Death Wish - Angela Roquet 4/5
51. The Cemetery Girl: Inheritence - C. Harris & C. Golden (audio) 4/5
50. The Cemetery Girl: The Pretenders - C. Harris & C. Golden 3+/5 (audio)
49. The Impossible Virgin - Peter O'Donnell 4/5
December:
208. Here's Looking at You - Mhairi McFarlane 4+/5 *månadsfavorit*
207. Blood Lure - Nevada Barr 4/5
206. Hellfire and Brimstone - Angela Roquet 4/5
205. The Hypnotist's Love Story - Liane Moriarty 4+/5 *månadsfavorit*
204. Bad Feminist - Roxane Gay 2-/5 -månadsbesvikelse-
203. Tomtemaskinen - Sven Nordqvist 3+/5
202. Over Sea, Under Stone - Susan Cooper (barn) 3/5
201. Vasadrottningen - Karin Tegenborg Falkdalen 3/5
200. Stars Above - Marissa Meyer (novellsamling) 3+/5
199. Den tredje rösten - Rolf & Cilla Börjlind 3/5
198. Turbo Twenty-Three - Janet Evanovich 3-/5
197. Farväl Eritrea - Samuel Brhane (non-fic) 2/5
196. Born a Crime - Trevor Noah (ljudbok, non-fic) 5-/5 *månadsfavorit*
195. The Last One - Alexandra Oliva 5-/5 *månadsfavorit*
194. Deep South - Nevada Barr 4+/5 *månadsfavorit*
193. Störst av allt - Malin Persson Giolito 3+/5
192. The Last Star - Rick Yancey 3+/5
191. Fjärilslejonet - Michael Morpurgo 3+/5
190. Luften är fri - Sara Lövestam 5/5 *månadsfavorit*
189. What Happened to Goodbye - Sarah Dessen 4/5
188. Truly Madly Guilty - Liane Moriarty 3+/5
187. Den lilla svarta - Gunilla Ander (non-fic) 3+/5
186. Double Play - Kelley Armstrong (kortroman) 3+/5
185. En väktares bekännelser - Elin Säfström 4/5
184. Bränd Jord - Elieshi Lema 2/5 -månadsbesvikelse-
183. Ur varselklotet - Simon Stålenhag (grafisk) 2+/5
182. Liberty Falling - Nevada Barr 4/5
Oktober:
181. Frankenstein; Or the Modern Prometheus - Mary Shelley 2/5 -månadsbesvikelse-
180. The Girls - Emma Cline 2+/5
179. Kattguden - Ingerun Sjösvärd (barn) 4/5
178. Sekten som återuppstod - Mariette Lindstein 4/5
177. Mitt liv som gift - Anna Mannheimer (non-fic) 3+/5
176. Björnstad - Fredrik Backman 4/5
175. Skarven - Sara Lövestam (barn) 4/5
174. The Humans - Matt Haig 4/5
173. Oryx and Crake - Margaret Atwood 4-/5
172. Adulthood is a Myth - Sarah Andersen (grafisk) 3/5
171. Matilda - Roald Dahl (barn) 4-/5
170. Anyone but Ivy Pocket - Caleb Krisp (barn) 3/5
169. Blind Descent - Nevada Barr 4+/5 *månadsfavorit*
168. Sjukhuskatten Oscar - David Dosa 3+/5
167. Pieces of Modesty - Peter O'Donnell (novellsamling) 3-/5
166. Önska kostar ingenting - Sara Lövestam 4+/5 *månadsfavorit*
September:
165. Symptoms of Being Human - Jeff Garvin 4-/5
164. Endangered Species - Nevada Barr 4-/5
163. Firestorm - Nevada Barr 4+/5 *månadsfavorit*
162. Ill Wind - Nevada Barr 4/5
161. The Green Road - Anne Enright 2+/5 -månadsbesvikelse-
160. The Dog Who Knew Too Much - Spencer Quinn 4-/5
159. Springfloden - Cilla & Rolf Börjlind 4-/5
158. The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian - Sherman Alexie 3/5
157. A Superior Death - Nevada Barr 4-/5
156. Stjärndamm - Lars Wilderäng 3+/5
155. Track of the Cat - Nevada Barr 4-/5
Augusti:
154. Bella Poldark - Winston Graham 3+/5
153. The Twisted Sword - Winston Graham 3/5
152. The Loving Cup - Winston Graham 3+/5
151. The Miller's Dance - Winston Graham 4-/5
150. The Stranger from the Sea - Winston Graham 4/5
149. Harry Potter and the Cursed Child-Rowling, Tiffany & Thorne 2+/5 månadsbesvikelse
148. The Angry Tide - Winston Graham 4/5
147. The Coldest Girl in Coldtown - Holly Black 3-/5
146. A Game of Thrones - George R.R. Martin (ljudbok) 5/5 *månadsfavorit*
145. The Rising - Kelley Armstrong 4/5
A. United as One - Pittacus Lore (avbröt, läste bara början och slutet)
144. Darkest Powers Bonus Pack 1 - Kelley Armstrong (novellsamling) 3-/5
143. The Calling - Kelley Armstrong 4-/5
142. The Gathering - Kelley Armstrong 4+/5 *månadsfavorit*
141. The Reckoning - Kelley Armstrong 4/5
Juli:
140. The Awakening - Kelley Armstrong 4-/5
139. The Summoning - Kelley Armstrong 4/5
138. My Brilliant Friend - Elena Ferrante 3-/5
137. The Last Boy and Girl in the World - Siobahn Vivian 3-/5
136. Three Wishes - Liane Moriarty 4-/5
135. The Four Swans - Winston Graham 3/5
134. The Black Moon - Winston Graham 4/5
133. Warleggan - Winston Graham 4+/5 *månadsfavorit*
132. Guilty Pleasures - Laurell K. Hamilton 3-/5
131. Windhaven - George R.R Martin & Lisa Tuttle (ljudbok) 3/5
130. Vi - Kim Thúy 3+/5
129. Den som gräver en grav - Yrsa Sigurdardóttir 1+/5 -månadsbesvikelse-
128. Det tredje tecknet - Yrsa Sigurdardóttir 4/5
127. Häxans tid - Árni Thórarinsson 2-/5
126. Dreamland - Sarah Dessen 4/5 *månadsfavorit*
N. V-Plates - Kelley Armstrong (novell) 3-/5
125. Forsaken - Kelley Armstrong 4-/5
124. Chaotic - Kelley Armstrong (kortroman) 4/5
N. Off-Duty Angel - Kelley Armstrong (novell) 3/5
N. Demonology - Kelley Armstrong (novell) 4/5
123. Counterfeit Magic - Kelley Armstrong (kortroman) 3/5
122. Angelic - Kelley Armstrong (kortroman) 3+/5
N. Territorial - Kelley Armstrong (novell) 2/5
N. The Case of the Half-Demon Spy - Kelley Armstrong (novell) 3/5
N. Checkmate - Kelley Armstrong (novell) 3/5
N. Recruit - Kelley Armstrong (novell) 2/5
N. Framed - Kelley Armstrong (novell) 4-/5
N. Escape - Kelley Armstrong (novell) 4/5
N. Bargain - Kelley Armstrong (novell) 2/5
N. Adventurer - Kelley Armstrong (novell) 2/5
121. Driven - Kelley Armstrong 4/5
N. A Cat Was Involved - Spencer Quinn (novell) 3/5
120. Daylight Saving - Edward Hogan 4/5
119. Badhytten - Christina Olséni & Micke Hansen 2-/5 -månadsbesvikelse-
118. Förändringar: en kärlekshistoria - Ama Ato Aidoo 3/5
Juni:
117. Night Shift - Charlaine Harris 2-/5
116. En mörderska bland oss - Hannah Kent 3-/5
115. Pride and Prejudice - Jane Austen (ljudbok) 4/5 *månadsfavorit*
114. Slutet - Ursula Poznanski 4/5
113. Poppy Done to Death - Charlaine Harris (ljudbok) 3-/5
112. Last Scene Alive - Charlaine Harris (ljudbok) 3/5
111. Sammansvärjningen - Ursula Poznanski 4/5
110. Sveket - Ursula Poznanski 4/5 *månadsfavorit*
109. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg (non-fic) 4/5
108. Kraften - Siri Pettersen 3/5
107. A Fool and His Honey - Charlaine Harris (ljudbok) 3-/5 -månadsbesvikelse-
106. Descendents: The Isle of the Lost - Melissa de la Cruz 3-/5
105. Dead Over Heels - Charlaine Harris (ljudbok) 3+/5
104. The Julius House - Charlaine Harris (ljudbok) 4-/5
103. Three Bedrooms, One Corpse - Charlaine Harris (ljudbok) 3+/5
102. A Bone to Pick - Charlaine Harris 4-/5
101. The Immortal Life of Henrietta Lacks - Rebecca Skloot (nonfic, biografi) 3+/5
100. Real Murders - Charlaine Harris (ljudbok) 4-/5
99. Det brinner - Laura Trenter (barn) 4/5
98. To Fetch a Thief - Spencer Quinn 4/5 *månadsfavorit*
97. The Hero of Ages - Brandon Sanderson (ljudbok) 2/5 -månadsbesvikelse-
96. Vampire Academy - Richelle Mead 2-/5 -månadsbesvikelse-
95. What Alice Forgot - Liane Moriarty 4/5
94. Hej hej vardag - Louise Winblad (grafisk) 4/5
93. Last Day in Limbo - Peter O'Donnell 4/5
92. Sleight of Paw - Sofie Kelly 3-/5
91. Stargirl - Jerry Spinelli 3/5 -månadsbesvikelse-
90. The Ice Dragon - George R.R. Martin (barn) 3/5
89. Athena - Marta Söderberg 4/5 *månadsfavorit*
88. Jeremy Poldark - Winston Graham 4/5
87. Thereby Hangs A Tail - Spencer Quinn 4/5
Maj:
A. The Sky is Everywhere - Jandy Nelson (avbruten efter en tiondel) -månadsbesvikelse-
86. The Well of Ascension - Brandon Sanderson 3-/5
85. Dog On It - Spencer Quinn 4/5 *månadsfavorit*
84. Eligible - Curtis Sittenfeld 4/5
83. Regnet luktar inte här: ett familjeporträtt - Duraid Al-Khamisi 3/5
82. Fjärilarnas stad - Ingrid Remvall 2-/5 -månadsbesvikelse-
81. Sanning med modifikation - Sara Lövestam 4+/5
80. The Silver Mistress - Peter O'Donnell 4/5
79. Curiosity Thrilled the Cat - Sofie Kelly 3-/5
78. Väggen - Marlen Haushofer 3/5
77. Big Brother - Lionel Shriver 2+/5
76. Rensa ut & lev lättare - Eva Maria Karlander (non-fic) 2/5
75. Career of Evil - Robert Galbraith 4/5
74. Fantastiska fakta om djur - Maja Säfström (barn) 4/5
73. Lips Touch: Three Times - Laini Taylor (novellsamling) 3+/5
72. Ghost Market - Angela Roquet 4/5 *månadsfavorit*
71. Otherworld Nights - Kelley Armstrong (novellsamling) 4/5
70. Storm Front - Jim Butcher 3-/5 -månadsbesvikelse-
69. The Silkworm - Robert Galbraith 3/5
April:
68. The Nature of the Beast - Louise Penny 2+/5
67. Foxglove Summer - Ben Aaronovitch 4/5
66. Mistborn: The Final Empire - Brandon Sanderson (ljud) 4-/5
N. Put on a Happy Face - Christopher Golden (novell) 3/5
N. I Was a Teenage Bigfoot - Jim Butcher (novell) 4/5
65. Nordkorea: nio år på flykt från helvetet - Eunsun Kim (non-fic, biografi) 3/5
64. The Long Way Home - Louise Penny 1/5 -månadsbesvikelse-
63. Broken Homes - Ben Aaronovitch 4/5
62. End of Days - Susan Ee 3-/5 -månadsbesvikelse-
61. Replica - Shannon Mayer & Denise Grover Swank 4/5 *månadsfavorit*
N. An Evening with Al Gore - Charlaine Harris (novell) 1/5
N. The Ungrateful Dead - Kelley Armstrong (novell) 3-/5
N. Truth and Consequences - Kelley Armstrong (novell) 1/5
60. World After - Susan Ee 4-/5
59. Yellow Brick War - Danielle Paige 3-/5
58. De tysta stegen bakom - Jonna Björnstjerna 4/5
57. We Should All Be Feminists - Chimamanda Ngozi Adichie (non-fic) 4/5
56. Whispers Under Ground - Ben Aaronovitch 4/5
55. How the Light Gets In - Louise Penny 3/5
54. City of the Lost - Kelley Armstrong 4+/5 *månadsfavorit*
53. Smittad - Johanna Strömqvist 3-/5
52. Death Wish - Angela Roquet 4/5
51. The Cemetery Girl: Inheritence - C. Harris & C. Golden (audio) 4/5
50. The Cemetery Girl: The Pretenders - C. Harris & C. Golden 3+/5 (audio)
49. The Impossible Virgin - Peter O'Donnell 4/5
Mars:
48. Beauty - Sarah Pinborough 4+/5 *månadsfavorit*
47. Charm - Sarah Pinborough 4/5
46. Poison - Sarah Pinborugh 4/5
A. The Innocence of Father Brown- G.K Chesterton (avbröt ef. 3/12noveller) besvikelse
45. The Jane Austen Book Club - Karen Joy Fowler 3/5
44. Psychopomp - Angela Roquet 4/5
43. Stigma - Åsa Schwarz 4-/5
42. Hönan som drömde om att flyga - Sun-Mi Hwang 3/5
41. A Taste for Death - Peter O'Donnell 4/5
40. The Reader on the 6.27 - Jean-Paul Didierlaurent 2+/5 -månadsbesvikelse-
39. Recombinant - Denise Grover Swank och Shannon Mayer 4+/5 *månadsfavorit*
38. Love Life - Rob Lowe 3-/5 (audio, non-fic) -månadsbesvikelse-
37. Anarchy and Old Dogs - Colin Cotterill 3+/5
36. Northanger Abbey - Jane Austen 4/5
35. Angelfall - Susan Ee 4+/5 *månadsfavorit*
34. Lilith i kedjor - Åsa Schwarz 4-/5
Februari:
33. Prayers for the Stolen - Jennifer Clement 4+/5 *månadsfavorit*
32. Manners & Mutiny - Gail Carriger 4/5
31. The Girl With All the Gifts - M.R. Carey 5/5 *månadsfavorit*
30. Stories I Only Tell My Friends - Rob Lowe (audio, non-fic) 5-/5 *månadsfavorit*
29. Den amerikanska högern - Martin Gelin (non-fic) 4/5
28. The Husband's Secret - Liane Moriarty 4/5
27. Tricky Twenty-Two - Janet Evanovich 4/5
26. Sadako - Eleanor Coerr (barn, non-fic) 4/5
25. Top Secret Twenty-One - Janet Evanovich 4/5
24. En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret - Brian Selznick (barn, grafisk) 3/5
23. Takedown Twenty - Janet Evanovich 4-/5
22. Sekten på Dimön - Mariette Lindstein 4/5
21. Buy a Whisker - Sofie Ryan 3-/5
20. Ja jag har mens, hurså? - Clara Henry (non-fic) 4/5
A. Snow Crash - Neal Stephenson (avbröt efter 15 kapitel) -månadsbesvikelse-
19. The Walking Dead, Book 2 - Robert Kirkman (grafisk) 4/5
18. Burnt Paper Sky - Gilly MacMillan 4-/5
17. Ruin and Rising - Leigh Bardugo 3-/5
N. Life Before Legend - Marie Lu (2 noveller) 3-/5
16. Champion - Marie Lu 4/5
15. Prodigy - Marie Lu 4/5
14. Legend - Marie Lu 4-/5
13. Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli 4-/5
12. Rooms - Lauren Oliver 2/5
11. Big Little Lies - Liane Moriarty 5/5 *månadsfavorit*
10. Percy Jackson and the Sea of Monsters - Rick Riordan 2-/5 -månadsbesvikelse-
9. Wild Justice - Kelley Armstrong 4/5
8. The Walking Dead, book 1 - Robert Kirkman (grafisk) 4/5
7. Siege and Storm - Leigh Bardugo 4-/5
6. The Guest Cat - Takashi Hiraide 2-/5 -månadsbesvikelse-
5. Sonjas sista vilja - Åsa Hellberg (ljudbok) 2-/5 -månadsbesvikelse-
4. Made to be Broken - Kelley Armstrong 4/5
3. World War Z - Max Brooks 4+/5
2. Shadow and Bone - Leigh Bardugo 4/5
1. Aldrig ensamma - Anna Jakobsson Lund 5-/5 *månadsfavorit*
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)