fredag 16 december 2016

Mitt liv som gift: Anna Mannheimer

 (inbunden)
Bild lånad från bokus,
finns också adlibris
Mitt liv som gift är Anna Mannheimers biografi om sitt och maken Peters liv. Där finns tankar om giftermål, barn, hur man får tonåringar att göra som man vill, husdjur, introvert självbild, varandras mer eller mindre bra sidor och fördelning av hushållsgöromål - det vill säga en blandning av vardag och lite större frågor.

Tankar: Det är trevlig läsning, lite som att höra på en god vän som berättar om vad som hänt sen senast och jag gillar självdistansen hon har i berättandet av anekdoter blandat med på-spiken-observationer. Ämnena behandlas på runt tre sidor var med tankar och panikkänslor inför föreställningen de ska göra ihop som återkommande inslag. Jag hade boken som en korta-stunder-bok och till det passade den förträffligt tack vare den begränsade plats som varje ämne tog.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hoppas du med tycker om den. Gillar du memoarer så kan jag förresten tipsa om Trevor Noahs Born a Crime - den är inte "bara" trevlig, den är väldigt bra!

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)