måndag 19 december 2016

Pieces of Modesty: Peter O'Donnell

 (häftad)
Bild lånad från bokus,
finns också på adlibris
Pieces of Modesty är den sjätte boken om Modesty Blaise och består av sex noveller, en av dem, I had a Date with Lady Janet, berättad av Willie Garvin och ett tag var det lite trevligt att vara inne i hans huvud.

Att läsa noveller är inte min starka sida, jag brukar föredra historier som får breda ut sig, så trots att det inte är något fel på novellerna i boken så hade jag hellre läst dem som romaner. Jag tyckte minst om Salamander Four där spionorganisationen var mycket mindre kompetent än i det tecknade äventyr där jag stött på dem förut och novellen jag gillade bäst var den sista, The Soo Girl Charity, där upplösningen var den mest oväntade. Okej, blir väl sammanfattningen, men jag tycker de har en bra bit kvar till romanerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)