tisdag 20 december 2016

Adulthood is a Myth: Sarah Andersen

 (häftad)
Bild lånad från bokus,
finns också på adlibris
Adulthood is a Myth är en grafisk roman (eller som jag egentligen tänker på den - ett seriealbum, har svårt att få den "nya" benämningen att fastna när det inte är en stark historia utan mest lösa strippar om än om en och samma person). Stripparna handlar väl överlag om hur man kanske inte förändras så mycket  trots att åren smyger sig på, inuti finns mycket kvar i form av osäkerhetskänslor och önskningar. Det är bland annat strippar om förhållanden, kroppsuppfattning, om hur skönt det är att vara hemma och om menssmärtor.

Tankar: Jag kan inte låta bli att jämföra den här med Winblads Hej hej vardag som jag läste tidigare i år. Jämförelsevis så känns den här mycket yngre. Både i vardagen som skildras (mer nya förhållanden än familjeliv i Adulthood is a Myth), men framför allt för att den har mycket sötare, näst intill giftfria poänger vilket gör att det blir mycket längre mellan fnissen. Det finns en igenkänningsfaktor också här, men inte så mycket med den person jag är idag som med den jag var när jag var när jag var runt 20.

2 kommentarer:

  1. Har varit lite nyfiken på den... Kul att höra dina tankar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte en favorit på något sätt, men okej.

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)