lördag 17 december 2016

Vem är jag i: Disneys värld?

Bildresultat för belle books
Lyran återuppväcker sin Vem är du i-utmaning vilket jag tycker om. Jag gjorde som hon föreslog och letade efter Which Disney character are you och gjorde hela fem av dem. Jag fick fem olika och väldigt skilda svar:

Musse Pigg - för tydligen "sätter jag andra före mig själv och andra känner sig priviligerade att få vara i min närhet". Hur självgott låter inte det? Och dessvärre inte vidare sant heller.
Mulan - "Hon har styrkan och modet som alla flickor borde ha och accepterar inte att man behandlar henne illa. Hon är någon som bryr sig om mänskligheten och är inte rädd för att finna sig i nya situationer." Henne hade jag gärna varit, men känner inte riktigt igen mig, tyvärr.
Kalle Anka - "Du är lite arrogant och tror inte att du behöver någon annans hjälp." Känner inte igen mig i det här heller och hoppas att det inte bara beror på dålig självkännedom...
Aladdin - "Du är street-smart med ett hjärta av guld. Törs vi kalla dig en oslipad diamant?" Gillar Aladdin, men egentligen är han väl inte mycket mer än en charmig småskurk, så nja.
Belle - "Du är en väldigt trevlig person, du älskar böcker, du ser alltid det bästa i människor. Du är kompis med talande föremål. Du blir förälskad  ett odjur." Den här tar jag! Jag är Belle! Kanske mest för böckerna, men gillar resten av beskrivningen med, särskilt det med att se det bästa i folk. Sen gillar jag att hon inte är så fokuserad på hur hon ser ut heller och att hon har lite skinn på näsan när hon handskas med Gaston.

12 kommentarer:

  1. Belle har ju stort fint bibliotek och hon gillar att läsa böcker.

    SvaraRadera
  2. Ja, en person som älskar böcker är väl bra att vara!

    SvaraRadera
  3. Både Mulan och Belle känns väl helt OK!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör de absolut! Men Belle ligger närmare mig :)

      Radera
  4. Det där om att vara priviligerad för att vara i närheten av Musse missade jag (blev också Musse). Låter inte helt rätt, men ibland upplevs Musse som lite självgod. Han porträtteras lite olika i olika versioner och sammanhang. Att vara Belle som läsande person låter bäst! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle tro att beskrivningen av Musse beror på vilket av testen man får honom i. Jag kan också uppleva Musse som självgod eller bara för präktig.

      Radera
  5. Så bra, du hittade ju rätt till sist, det gjorde inte jag. Inte så väl insatt i Disney-figurer, men att Belle gillar böcker låter ju trevligt. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte heller så insatt i Disney-figurer, speciellt inte de nyare, därav de fem testen. Belle kom någonstans i mitten, men tycker det är lite kul att göra lätt fåniga test :)

      Radera
  6. Kul inlägg! :) jag skulle gärna vara lik Mulan för hon är cool men ja, jag är definitivt inte heller så cool som hon är haha XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hon gör en del som skulle vara svårt att leva upp till :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)