onsdag 3 augusti 2016

Career of Evil: Robert Galbraith

Career of Evil (häftad)
Bild lånad från bokus,
finns också adlibris
och snart svenska

Career of Evil är den tredje delen om privatdetektiven Cormoran Strike och den jag tycker bäst om hittills. Det är händer mer (mycket mer!) på det privata planet och utredningen av fallet är inte så segt som i de tidigare delarna. Lite mindre prat och lite mer aktion.

Ett paket med ett avkapat ben skickas till hans assistent Robin och han har några personer i sitt förflutna som han misstänker vilket leder till att man äntligen får mer av hans backstory. Även Robins historia presenteras mer, nu när giftermålet med med Matthew närmar sig. Tyvärr blir han allt svinigare ju bättre hon trivs på jobbet...

Att det finns flera misstänkta förövare gör att man lätt leds in på villospår som läsare, men det är alltid kul att gissa :)

2 kommentarer:

  1. Den här serien är jag så otroligt sugen på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu längtar jag efter nästa bok, men det vara nära att jag inte ens läste ut första... Vet inte om det är böckerna som fått mer tempo eller om jag bara börjat bry mig mer om karaktärerna :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)