Lästa sidor: 66.556 Lästa böcker: 192 (30 barn, 2 grafiska, 15 non-fic, 19 audio), noveller: 10
Lästa böcker på svenska: 57, engelska: 135 Böcker skrivna av kvinnor: 128, män: 58, kombo: 6
Författare som är nya för mig: 69 Antal länder: 17
87 böcker av amerikanska författare
33 böcker av svenska författare
27 böcker av brittiska författare
22 böcker av kanadensiska författare
7 böcker av australiska författare2 böcker vardera av finska, tyska och ryska författare
December:
192. A Series of Unfortunate Events: The Bad Beginning - Lemony Snicket (barnbok)
191. The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin
190. White Cat - Holly Black
189. A Trick of the Light - Louise Penny
N. Rules for Virgins - Amy Tan (novell)
188. Haunted - Kelley Armstrong
187. Night of Cake and Puppets - Laini Taylor (kortroman)
186. Visions - Kelley Armstrong *månadsfavorit*
185. No Time for Goodbye - Linwood Barclay
184. Panic - Lauren Oliver *månadsfavorit*
183. The Thousand Dollar Tan Line - Rob Thomas & Jennifer Graham
182. Hard Eight - Janet Evanovich
181. The Sweetness at the Bottom of the Pie - Alan Bradley
180. Bossypants - Tina Fey (ljudbok, non-fic)
November:
179. Värld av is - Mireille de la Lez och Fredrik Granath (non-fic)
178. The Revenge of Seven - Pittacus Lore
177. Okänd kontinent - Fred Vargas -månadsbesvikelse-
176. Skymningssång i Kalahari - Lasse Berg (non-fic)
175. Britt-Marie var här - Fredrik Backman
174. Herr Grums och kraftkristallerna - Andy Stanton (barnbok)
173. A Monster Calls - Patrick Ness *månadsfavorit*
172. Days of Blood and Starlight - Laini Taylor
171. The White Tiger - Aravind Adiga *månadsfavorit*
170. Daughter of Smoke and Bone - Laini Taylor
Oktober:
169. The Girl who Loved Tom Gordon - Stephen King (ljudbok) *månadsfavorit*
168. Profetmorden - Mehmet Murat Somer
167. The Forever Song - Julie Kagawa
166. Landline - Rainbow Rowell
165. Änglarösten - Arnaldur Indridason -månadsbesvikelse-
164. Maresi: Krönikor från röda klostret - Maria Turtschaninoff
163. Rosas buss - Fabrizio Silei (barnbok)
162. Don't Look Now - Michelle Gagnon
161. Windy, ledarhingsten - Elyne Mitchell (barnbok, omläsning)
160. Om jag bara inte råkat klippa taxfrisyr - Ingelin Angerborn (barnbok, omläsning)
159. Expeditionen: Min kärlekshistoria - Bea Uusma (non-fic) *månadsfavorit*
158. Mördaren ljuger inte ensam - Maria Lang
157. Brave New World - Aldous Huxley (ljudbok) -månadsbesvikelse-
156. Ett sötare blod - Ann Fernholm (non-fic)
155. Are We There Yet? - David Levithan
154. Industrial Magic - Kelley Armstrong
N. Free Four - Veronica Roth (novell)
153. Four: A Divergent Story Collection - Veronica Roth
152. Havskatten - Ann Rosman (ljudbok)
151. Before I Fall - Lauren Oliver *månadsfavorit*
150. Seven Up - Janet Evanovich
149. Dime Store Magic - Kelley Armstrong
September:
148. Diamantsvärdet och träsvärdet, 2 - Nick Perumov -månadsbesvikelse-
147. Tam och nydraken - Jo Salmson (barnbok, omläsning)
146. Tam och drakupproret - Jo Salmson (barnbok, omläsning)
145. Tam i drakarnas stad - Jo Salmson (barnbok, omläsning)
144. Stolen - Kelley Armstrong *månadsfavorit*
143. Jakten på Tam - Jo Salmson (barnbok, omläsning)
142. Bitten - Kelley Armstrong
141. Quintana of Charyn - Melina Marchetta
140. Froi of the Exiles - Melina Marchetta
139. Häxorna - Roald Dahl (barnbok, omläsning)
138. Tams svåra prov - Jo Salmson (barnbok, omläsning)
137. Nordiska väsen - Johan Egerkrans (non-fic)
136. Mercurium - Ann Rosman (ljudbok)
135. Finnikin of the Rock - Melina Marchetta
134. Fiskar ändrar riktning i kallt vatten - Pierre Szalowski -månadsbesvikelse-
133. Tam tiggarpojken - Jo Salmson (barnbok, omläsning)
132. The Wise Man's Fear - Patrick Rothfuss *månadsfavorit*
131. Bury Your Dead - Louise Penny
Augusti:
130. Porto Francos väktare - Ann Rosman (ljudbok)
129. Hot Six - Janet Evanovich
128. Diamantsvärdet och träsvärdet, 1 - Nick Perumov
127. Reaper Man - Terry Pratchett -månadsbesvikelse-
126. Själakistan - Ann Rosman (ljudbok)
125. High Five - Janet Evanovich
124. Four to Score - Janet Evanovich *månadsfavorit*
123. Three to get Deadly - Janet Evanovich
122. Elvis: Sommarklåda - Tony och Maria Cronstam (grafisk)
121. Two for the Dough - Janet Evanovich
120. The Eternity Cure - Julie Kagawa
119. The Gospel of Loki - Joanne Harris
118. Fyrmästarens dotter - Ann Rosman (ljudbok)
117. Shattered - Teri Terry
116. The Immortal Rules - Julie Kagawa *månadsfavorit*
115. Gregor and the Code of the Claw - Suzanne Collins (barnbok)
114. City of Heavenly Fire - Cassandra Clare
113. Mandarinstunder - Lilian Bäckman (non-fic) -månadsbesvikelse-
112. Gregor and the Marks of Secret - Suzanne Collins (barnbok)
Juli:
111. Okänd soldat - Väinö Linna
110. Gregor and the Curse of the Warmbloods - Suzanne Collins (barnbok)
N. The Harry Potter Prequel - J. K. Rowling (novell)
109. The Handmaid's Tale - Margaret Atwood *månadsfavorit*
108. Rufus - Doris Lessing (ljudbok, novell)
107. Harry Potter and the Deathly Hallows - J. K. Rowling (barnbok, ljudbok, omläsning)
106. One for the Money - Janet Evanovich (omläsning)
105. Gregor and the Prophecy of Bane - Suzanne Collins (barnbok)
104. Omens - Kelley Armstrong *månadsfavorit*
103. The Kraków Ghetto 1941-1943 - Anna Pióro (non-fic) -månadsbesvikelse-
102. Jag heter inte Miriam - Majgull Axelsson
101. The Summer I Became a Nerd - Leah Rae Miller
100. Gregor the Overlander - Suzanne Collins (barnbok)
99. The Brutal Telling - Louise Penny
98. Mei Wenti! Inga problem! - Catarina Lilliehöök (non-fic)
97. Timeless - Gail Carriger
96. Heartless - Gail Carriger
95. Harry Potter and the Half-Blood Prince - J.K. Rowling (barnbok, ljudbok, omläsning)
94. Where'd You Go, Bernadette - Maria Semple
Juni:
93. Harry Potter and the Order of the Phoenix av J.K. Rowling (barnbok, ljudbok, omläsning) *månadsfavorit*
92. Longbourn - Jo Baker
91. Old Possum's Book of Practical Cats - T.S. Eliot
90. Harry Potter and the Goblet of Fire - J. K. Rowling (barnbok, ljudbok, omläsning)
N. Two Blondes - Charlaine Harris (novell)
N. Dancers in the Dark - Charlaine Harris (novell/kortroman)
89. Blameless - Gail Carriger
88. Dust - Hugh Howey
87. Graden av skuld - Richard North Patterson -månadsbesvikelse-
86. The Fault in our Stars - John Green
N. Bacon - Charlaine Harris (novell)
85. Changeless - Gail Carriger
84. The Name of the Wind - Patrick Rothfuss
83. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - J. K. Rowling (barnbok, ljudbok, omläsning)
82. En mördarkatts dagbok - Anne Fine (barnbok)
81. Midnight Crossroad - Charlaine Harris -månadsbesvikelse-
80. Under the Dome - Stephen King *månadsfavorit*
Maj:
79. Harry Potter and the Chamber of Secrets - J. K. Rowling (barnbok, ljudbok, omläsning)
78. Wither - Lauren Destefano
77. Looking for Alibrandi - Melina Marchetta
76. Mãn - Kim Thúy
75. Ninas resa: en överlevnadsberättelse - Lena Einhorn (non-fic) *månadsfavorit*
74. Tvillingarna Thornthwaites testamente - Gareth P. Jones (barnbok)
73. The Reason I Jump - Naoki Higashida (non-fic) -månadsbesvikelse-
72. The Philosopher's Stone - J. K. Rowling (barnbok, ljudbok, omläsning)
71. In the Land of the Long White Cloud - Sarah Lark
70. The Murder Stone/A Rule Against Murder - Louise Penny
69. Levande och döda i Winsford - Håkan Nesser (ljudbok)
68. Introvert: Den tysta revolutionen - Linus Jonkman (non-fic) -månadsbesvikelse-
67. Soulless - Gail Carriger
66. A Study in Scarlet - Arthur Conan Doyle
65. The Cruelest Month - Louise Penny
64. The Piper's Son - Melina Marchetta
63. A Fatal Grace - Louise Penny
62. Still Life - Louise Penny *månadsfavorit*
61. Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman (ljudbok)
60. Burn - Julianna Baggott
59. Red China Blues: Den långa marschen mot idag - Jan Wong (non-fic)
April:
N. If I had a Hammer - Charlaine Harris (novell)
58. Ru - Kim Thúy
57. Ondskans pris - Set Mattsson (ljudbok) -månadsbesvikelse-
56. The Eyre Affair - Jasper Fforde
55. Delirium Stories: Hana, Annabel & Raven - Lauren Oliver
54. Requiem - Lauren Oliver
53. Pandemonium - Lauren Oliver
52. Innocent Traitor - Alison Weir *månadsfavorit*
51. The Man of my Dreams - Curtis Sittenfeld
50. Lament - Maggie Stiefvater -månadsbesvikelse-
49. Full Speed - Janet Evanovich & Charlotte Hughes
48. I skydd av skuggorna - Helene Tursten
47. Shift - Hugh Howey *månadsfavorit*
46. Delirium - Lauren Oliver
45. Eleanor & Park - Rainbow Rowell
44. The Death Cure - James Dashner
43. Dålig karma - David Safier
42. Every Day - David Levithan
Mars:
41. Don't Turn Around - Michelle Gagnon *månadsfavorit*
N. No Escape - Michelle Gagnon (novell)
40. Mannen utan öde - Imre Kertész
39. Tidal - Amanda Hocking -månadsbesvikelse-
38. Saving Francesca - Melina Marchetta *månadsfavorit*
37. The Green Book - Jill Paton Walsh (barnbok)
36. City of Thieves - David Benioff
35. Naomi and Ely's No Kiss List - Rachel Cohn & David Levithan -månadsbesvikelse-
34. Fråga chans - Marie Oskarsson (barnbok)
33. Lullaby - Amanda Hocking
32. The Scorch Trials - James Dashner
31. Fangirl - Rainbow Rowell
30. The Maze Runner - James Dashner
29. Wake - Amanda Hocking
Februari:
28. Animal Farm - George Orwell (omläsning)
27. Snöret, fågeln och jag - Ellen Karlsson (barnbok)
26. Fade Out - Rachel Caine
25. Carpe Corpus - Rachel Caine
24. Light - Michael Grant *månadsfavorit*
23. Fear - Michael Grant
22. Korkade vita män - Michael Moore (non-fic)
21. Om inte nu så när - Annika Thor
20. Berättelser från Engelsfors - Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg
19. Lord of Misrule - Rachel Caine
18. Hjälp! Rånare! - Laura Trenter (barnbok, omläsning)
N. Grudge - Rachel Caine (novell)
17. The Janus Stone - Elly Griffiths -månadsbesvikelse-
16. Feast for Fools - Rachel Caine
15. Midnight Alley - Rachel Caine
14. More Weird Things Customers Say in Bookshops - Jen Campbell (non-fic)
13. The Dead Girls' Dance - Rachel Caine
Januari
12. For The Win - Cory Doctorow (semi-nonfic)
N. The First Day of the Rest of Your Life - Rachel Caine (novell)
11. Glass Houses - Rachel Caine
10. The Road - Cormac McCarthy -månadsbesvikelse-
9. Plague - Michael Grant
8. The Age of Miracles - Karen Thompson Walker *månadsfavorit*
7. Vansinnesläkaren - Joaquim Maria Machado de Assis -månadsbesvikelse-
6. Nick and Norah's Infinite Playlist - Rachel Cohn och David Levithan
5. The Secret Speech - Tom Rob Smith
4. The Fifth Wave - Rick Yancey
3. Will Grayson, Will Grayson - John Green och David Levithan
2. One Last Thing Before I Go - Jonathan Tropper
1. Lies - Michael Grant
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)