onsdag 1 oktober 2014

Hot Six: Janet Evanovich

Hot Six
Bild lånad från bokus
Hot Six
Bild lånad från adlibris

Hot Six av Janet Evanovich är den sjätte boken om bounty huntern Stephanie Plum. Den här gången är det en av hennes kollegor, den osannolikt läckra och extremt kompetenta Ranger, som är misstänkt för mord och Stephanie har ingen större lust att leta efter honom. Dels för att de är vänner, men framför allt för att hon tror att det är omöjligt att hitta honom om han inte vill bli hittad (ja, han är så bra). Desto större blir förvåningen när hon vaknar mitt i natten av att han står där och vill att hon spanar lite för hans räkning, för att bevisa att han är oskyldig. En rad av mindre välkomna husgäster, som mormodern, en hund med ätstörningar och en flummig pundare flyttar in hos henne, döda kroppar dyker upp, bränder startas och någon envisas med att förfölja henne.

Omdöme: Jag skrattade högt när jag läste den här, och när jag väl hade börjat var det svårt att sluta, både med skrattandet och med läsningen. Kanske var jag övertrött eller bara ovanligt glad, men det är knappast hela förklaringen :) Händelseutvecklingen i boken känner man igen från de tidigare böckerna, men det är bra så. Brukar ju beskriva den här serien som glad-deckare, vilket den här var i högsta grad, men det betyder inte att det inte finns döda kroppar och otäcka händelser, men däremot vältras det inte i dem och det är skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)