fredag 24 oktober 2014

Bokbloggsjerka: Vad jag läser idag

The Girl Who Loved Tom Gordon (pocket)
Bild lånad från bokus
Änglarösten (mp3-bok)
Bild lånad från bokus
En superlätt fråga från Annika idag: Vilken bok läser du just nu? Äntligen en fråga där jag kan svara utan att behöva tänka efter :)

Har börjat på två böcker idag, Änglarösten av Arnaldur Indridason, en pocket jag räddade när mamma rensade bokhyllan. Handlar om Erlendur, en polis av den deppigare sorten, som får ett fall där en dörrvaktmästare och f.d. berömd gossopran hittas mördad på sitt rum på ett hotell. Julen står för dörren och Erlendur ser inte fram mot den.

Har även börjat på The Girl Who Loved Tom Gordon av Stephen King som ljudbok, mycket bekvämare att "läsa" så när man får ståplats på bussen... Om nio-åriga Trisha som är ute för att dagsvandra i skogen med sin mamma och storebror. De grälar så mycket att de inte hör när hon ber dem vänta för att hon behöver kissa och när hon kommer ut på stigen igen är de borta och hon bestämmer sig för att ta en genväg för att komma ifatt dem...

32 kommentarer:

  1. Flickan som älskade Tom Gordon (som den heter på språket jag läste den på :)) är/var en helt fantastisk bok. Ingen vanlig King :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte kommit så långt, men hittills gillar jag den skarpt :)

      Radera
  2. Andra Stephen King idag som jag helt har missat. Den låter jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så här långt (eller kort) så är den riktigt bra :)

      Radera
  3. Den boken är högt upp på min läslista när det kommer till Kingböcker. :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillade Indridason och Erlendur i början men tröttnade sen på dem. Änglarösten har jag läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min första av Indridason. Jag tröttande redan i den här, kommer inte att bli fler...

      Radera
  5. Indridason har jag läst ett par böcker av och tyckte de var bra. Stephen Kings bok har jag faktiskt missat helt! Nu skrivs den upp på listan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min första Indridason och jag föll inte alls, fick tvinga mig själv att läsa ut den så jag kunde börja på något annat...

      Radera
  6. Läst båda - älskade båda! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Änglarösten var inget för mig, men har höga förhoppningar på att King håller vägen ut :)

      Radera
  7. Känner inte till någon av dessa men är sugen på att testa något av Indridason.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns tydligen många som gilar honom, men jag tyckte det var segt... Kommer inte att bli fler.

      Radera
  8. Indridason har jag läst ett par av men inte just denna :)

    SvaraRadera
  9. The Girl Who Loved Tom Gordon låter spännande. Vem är det som läser ljudboken? Indridasons böcker gillar jag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anne Heche heter uppläsaren. Tycker hon gör ett bra jobb, inlevelsefullt och med raskt tempo :) Indridason var inget för mig, fick tvinga mig att läsa ut boken.

      Radera
  10. Bra gjort att rädda böcker! Vill minnas att jag börjat på en bok av honom, men aldrig avslutat den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskade jag hade räddat något annat, fick tvinga mig själv att avsluta den så jag kunde börja på något annat.

      Radera
  11. Indridason brukar jag gilla, men denna har jag inte läst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte en bok jag kan rekommendera tyvärr.

      Radera
  12. Indridason har jag läst den första boken av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte en författare för mig, kommer inte att bli fler böcker av honom.

      Radera
  13. Stephen King finns i bokhyllan men inte läst...

    SvaraRadera
  14. Änglarösten gillade jag, minns jag! Skönt med en enkel fråga i jerkan, min hjärna behöver vila...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev också glad över frågan :) Visade sig att jag inte gillade Änglarösten...

      Radera
  15. Hemskheter, men jag har börjat se tjusningen i att läsa även sådana böcker :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nog bra böcker i de flesta genrer, men man dras ju mer till vissa av dem...

      Radera
  16. King har jag fortfarande inte läst något av trots att jag varit sugen i många år, men en dag så

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte läst så mycket av honom, men kan rekommendera Under the Dome som var himla bra och lite mer typiskt King än den här (som i och för sig också är riktigt bra så här långt).

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)