fredag 31 oktober 2014

Bokbloggsjerka: Underhållande på the World Wide Web

Jepp, jerkan ska i helgen handla om saker vi kan hitta på nätet och som har med böcker att göra. Jag har inga självklara siter, förutom Amazon (den brittiska så man slipper betala tull) som jag mest använder till film, men det finns några riktigt bra klipp på youtube så håll till godo:

Först BAMF Girls Club. En fake reality show med massor av hjältinnor från bok- och filmvärlden. I första avsnittet flyttar Hermione, Katniss, Buffy, Bella och Lisbet Salander m.fl. in i ett hus och det är så himla bra gjort, fullt med referenser till böckerna och riktigt kul manus. I senare avsnitt får de besök av bland andra Snövit, Sookie och Doctor Who. Det finns 18 avsnitt hittills, varje är runt fem minuter och nya kommer med några månaders mellanrum.

Sedan en Twilight-reaktionsläsning. Alex läser boken kapitel för kapitel och spelar in de reaktioner han får under tiden. Hysteriskt rolig
slakt och en brittisk engelska som är som bomull för öronen. Det första avsnittet är lite trevande, men sen hittar han formen. I slutet av boken har han hittat den på gränsen till för bra...
Man kan också följa hans förändrade hårlängd under kapitlena, han läser dem inte dagligen.

34 kommentarer:

  1. Alex har jag också tittat på!

    SvaraRadera
  2. Jag kollar väldigt sällan något på youtube, avskyr verkligen att titta på film på datorn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen favorit hos mig heller om det finns bättre alternativ, men fem-minutersklipp funkar bra :)

      Radera
  3. Lät verkligen som helt underbara sajter. Tusen tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer gilla dem, jag tycker de är lika bra när jag ser om dem för hmpte gången :)

      Radera
  4. Jag tittar knappt på youtube, om jag tittar då är det bara på ursöta och ulliga kattungar:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir en del sådana för mig med, men skadar ju inte att titta runt lite mer :)

      Radera
  5. Tack för tips, på sånt här hat jag noll koll ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kollar in dem, speciellt Bamf Girls är värda fler tittare tycker jag (Alex har redan ett otal).

      Radera
  6. Läsa text går före höra/film, när det mig - så youtube utgår därmed.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig funkar en kombination, fast ibland går det över i slösurfning - ett tidsslukande otyg :)

      Radera
  7. Har spanat in både Bamf och Alex efter dina tidigare tips och tycker de är riktigt roliga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade dem!
      Har med andra ord inte så många tips, men de jag har är bra :)

      Radera
  8. Svar
    1. Det är den, kolla in den, tycker de är värda en större publik :)

      Radera
  9. BAMF Girls måste jag se till att se :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut, jag tycker att de gör det så bra :)

      Radera
  10. Härliga tips, speciellt BAMF girls låter som något för mig. Tack och trevlig helg. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att kunna tipsa. Trevlig helg du med :)

      Radera
  11. Det låter ju som kul grejer att se!

    SvaraRadera
  12. BAMF såg jag och dottern första avsnittet och skrattade gott, måste fortsätta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yay, kul att ni gillade dem. Tycker de är värda en större publik :)

      Radera
  13. Ha, Alex är ju klockren, får se till att titta på lite fler avsnitt. Tack för tipset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han :) Han har gjort liknande med usla sångtexter också...

      Radera
  14. Inget jag kollat på faktiskt, jag ser mest kattklipp på youtube.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser en del såna också, men det finns ju så mycket mer :)

      Radera
  15. Alex är riktigt rolig. Hans "recension" om Fifty shades of Grey är helt hysterisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var tvungen att se om den nu när du påminde mig, tack :)

      Radera
  16. Åh, vilka roliga tips. Tack!

    SvaraRadera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)