Januari - 8 lästa
Grand final i skojarbranschen - Kerstin Ekman
Vila i frid - Sofie Sarenbrant
Muddy Boots and Silk Stockings - Julia Stoneham
Invisible Murder - Lene Kaaberbol & Agnete Friis
Kvinnor om natten - Tove Nilsen *månadens besvikelse*
Hunger Games - Suzanne Collins
Catching Fire - Suzanne Collins
Mockingjay - Susanne Collins *januarifavorit*
Februari - 4 lästa
Bara ett barn - Malin Persson Giolito *månadens besvikelse*
How to be a Woman - Caitlin Moran
Divergent - Veronica Roth
The Fault in our Stars - John Green *februarifavorit*
Mars - 2 lästa
The Mystery of Mercy Close - Marian Keyes *månadens besvikelse*
How to Talk to a Widower - Jonathan Tropper *marsfavorit*
April - 7 lästa
Insurgent - Veronica Roth *aprilfavorit*
[bubble] - Anders De La Motte
City of Bones - Cassandra Clare *aprilfavorit*
I am Number Four - Pittacus Lore
City of Ashes - Cassandra Clare
City of Glass - Cassandra Clare
City of Fallen Angels - Cassandra Clare
Maj - 3 lästa
Död i skugga - Anne Holt *majfavorit*
Foxfire - Confessions of a Girl Gang - Joyce Carol Oates
The Power of Six - Pittacus Lore *månadens besvikelse*
Juni - 9 lästa
The Rise of Nine - Pittacus Lore
The Silver Linings Play Book - Matthew Quick *månadens besvikelse*
The Night Circus - Erin Morgenstern
En man som heter Ove - Fredrik Backman *junifavorit*
Pride and Prejudice and Zombies - Seth Grahame-Smith & Jane Austen
Personer du kanske känner - Jay Asher & Carolyn Mackler
City of Lost Souls - Cassandra Clare
Assassin's Apprentice - Robin Hobb *junifavorit*
LCHF for the Next Generation - Lars-Erik Litsfeldt
Juli - 22 lästa
Royal Assassin - Robin Hobb
Bilbo en hobbits äventyr - J R R Tolkien
American Psycho - Bret Easton Ellis *månadens besvikelse*
Hotellet i hörnet av bitter och ljuv - Jamie Ford
En mörk välsignelse - Dennis Lehane
Till offer åt Molok - Åsa Larsson
Pure - Julianna Baggott
Dead Until Dark - Charlaine Harris *julifavorit: The Sookie Stackhouse Novels, serien som helhet, alla delar är inte lika bra*
Living Dead in Dallas - Charlaine Harris
Club Dead - Charlaine Harris
Dead to the World - Charlaine Harris
Dead as a Doornail - Charlaine Harris
Definitely Dead - Charlaine Harris
All Together Dead - Charlaine Harris
From Dead to Worse - Charlaine Harris
A Touch of Dead - Charlaine Harris
Dead and Gone - Charlaine Harris
Dead in the Family - Charlaine Harris
Dead Reckoning - Charlaine Harris
Deadlocked - Charlaine Harris
Dead Ever After - Charlaine Harris
Gubbe och katt - en kärlekshistoria - Nils Uddenberg
Augusti - 17 lästa
Mördarens jakt, del 1 - Robin Hobb
Mördarens jakt, del 2 - Robin Hobb
Jellicoe Road - Melina Marchetta *augustifavorit*
An Idiot Abroad - The travel Diaries of Karl Pilkington - Karl Pilkington
Morgon i Jenin - Susan Abulhawa *augustifavorit*
Slated - Teri Terry
Mats kamp - Mats Jonsson
Devil's Peak - Deon Meyer
Wool - Hugh Howey
5:2-dieten, friskare, smalare, längre liv med halvfasta - Michael Mosley och Mimi Spencer
Torka aldrig tårar utan handskar, 1. Kärleken - Jonas Gardell
And Then There Were None - Agatha Christie
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson *månadens besvikelse*
Torka aldrig tårar utan handskar, 2. Sjukdomen - Jonas Gardell *augustifavorit*
Tell the Wolves I'm Home - Carol Rifke Brunt *augustifavorit*
Matched - Ally Condie
Kaffe med musik - Karin Brunk Holmqvist
September - 13 lästa
The Tiny Wife - Andrew Kaufman
Death Comes to Pemberley - P.D. James *månadens besvikelse*
Crossed - Ally Condie
Asfaltsänglar - Johanna Holmström
Tsatsiki och morsan - Moni Nilsson
Torka aldrig tårar utan handskar, 3. Döden - Jonas Gardell
Hennes iskalla ögon - Carin Gerhardsen
Min mormor hälsar och säger förlåt - Fredrik Backman
Den nya människan - Boel Bermann *septemberfavorit*
Warm Bodies - Isaac Marion *månadens besvikelse*
Fractured - Teri Terry *septemberfavorit*
Wolf Hall - Hilary Mantel
Andlös - Mattias Ronge
Oktober - 15 lästa
Turned - Morgan Rice *månadens besvikelse*
Fuse - Julianna Baggott *oktoberfavorit*
Reached - Ally Condie *månadens besvikelse*
Sekten - en sann historia - Peter Pohl
The Giver - Lois Lowry
The Book of Joe - Jonathan Tropper
Gathering Blue - Lois Lowry
Messenger - Lois Lowry
Vindens skugga - Carlos Ruiz Zafón
A Street Cat Named Bob - James Bowen
Child 44 - Tom Rob Smith *novemberfavorit*
Kyss mig först - Lottie Moggach
Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren
What Happened to Goodbye - Sarah Dessen
Time Riders - Alex Scarrow *månadens besvikelse*
Vanmakt - Thomas Erikson
Kurt och fisken - Erland Loe
How to get Filthy Rich in Rising Asia - Mohsin Hamid
Cat's Eyewitness - Rita Mae Brown *månadens besvikelse*
The Fall of Five - Pittacus Lore
December - 9 lästa
Nyckeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Bring Up the Bodies - Hilary Mantel
Gone - Michael Grant
Tsotsi - Athol Fugard *decemberfavorit*
Tomtemaskinen - Sven Nordqvist
Hunger - Michael Grant *decemberfavorit*
Ankomsten - Shaun Tan
Dash and Lily's Book of Dares - Rachel Cohn och David Levithan
Blood Safari - Deon Meyer
Sammanställning 2013
Antal lästa böcker: 121, varav 6 non-fiction, 4 barnböcker och 1 novellsamling
Böcker lästa på svenska: 41, engelska: 79, utan ord: 1
Böcker skrivna av kvinnor: 72, av män: 44, kombo: 5
Författare från 13 länder, fördelade på:
65 böcker av amerikanska författare
24 böcker av svenska författare
Grand final i skojarbranschen - Kerstin Ekman
Vila i frid - Sofie Sarenbrant
Muddy Boots and Silk Stockings - Julia Stoneham
Invisible Murder - Lene Kaaberbol & Agnete Friis
Kvinnor om natten - Tove Nilsen *månadens besvikelse*
Hunger Games - Suzanne Collins
Catching Fire - Suzanne Collins
Mockingjay - Susanne Collins *januarifavorit*
Februari - 4 lästa
Bara ett barn - Malin Persson Giolito *månadens besvikelse*
How to be a Woman - Caitlin Moran
Divergent - Veronica Roth
The Fault in our Stars - John Green *februarifavorit*
Mars - 2 lästa
The Mystery of Mercy Close - Marian Keyes *månadens besvikelse*
How to Talk to a Widower - Jonathan Tropper *marsfavorit*
April - 7 lästa
Insurgent - Veronica Roth *aprilfavorit*
[bubble] - Anders De La Motte
City of Bones - Cassandra Clare *aprilfavorit*
I am Number Four - Pittacus Lore
City of Ashes - Cassandra Clare
City of Glass - Cassandra Clare
City of Fallen Angels - Cassandra Clare
Maj - 3 lästa
Död i skugga - Anne Holt *majfavorit*
Foxfire - Confessions of a Girl Gang - Joyce Carol Oates
The Power of Six - Pittacus Lore *månadens besvikelse*
Juni - 9 lästa
The Rise of Nine - Pittacus Lore
The Silver Linings Play Book - Matthew Quick *månadens besvikelse*
The Night Circus - Erin Morgenstern
En man som heter Ove - Fredrik Backman *junifavorit*
Pride and Prejudice and Zombies - Seth Grahame-Smith & Jane Austen
Personer du kanske känner - Jay Asher & Carolyn Mackler
City of Lost Souls - Cassandra Clare
Assassin's Apprentice - Robin Hobb *junifavorit*
LCHF for the Next Generation - Lars-Erik Litsfeldt
Juli - 22 lästa
Royal Assassin - Robin Hobb
Bilbo en hobbits äventyr - J R R Tolkien
American Psycho - Bret Easton Ellis *månadens besvikelse*
Hotellet i hörnet av bitter och ljuv - Jamie Ford
En mörk välsignelse - Dennis Lehane
Till offer åt Molok - Åsa Larsson
Pure - Julianna Baggott
Dead Until Dark - Charlaine Harris *julifavorit: The Sookie Stackhouse Novels, serien som helhet, alla delar är inte lika bra*
Living Dead in Dallas - Charlaine Harris
Club Dead - Charlaine Harris
Dead to the World - Charlaine Harris
Dead as a Doornail - Charlaine Harris
Definitely Dead - Charlaine Harris
All Together Dead - Charlaine Harris
From Dead to Worse - Charlaine Harris
A Touch of Dead - Charlaine Harris
Dead and Gone - Charlaine Harris
Dead in the Family - Charlaine Harris
Dead Reckoning - Charlaine Harris
Deadlocked - Charlaine Harris
Dead Ever After - Charlaine Harris
Gubbe och katt - en kärlekshistoria - Nils Uddenberg
Augusti - 17 lästa
Mördarens jakt, del 1 - Robin Hobb
Mördarens jakt, del 2 - Robin Hobb
Jellicoe Road - Melina Marchetta *augustifavorit*
An Idiot Abroad - The travel Diaries of Karl Pilkington - Karl Pilkington
Morgon i Jenin - Susan Abulhawa *augustifavorit*
Slated - Teri Terry
Mats kamp - Mats Jonsson
Devil's Peak - Deon Meyer
Wool - Hugh Howey
5:2-dieten, friskare, smalare, längre liv med halvfasta - Michael Mosley och Mimi Spencer
Torka aldrig tårar utan handskar, 1. Kärleken - Jonas Gardell
And Then There Were None - Agatha Christie
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson *månadens besvikelse*
Torka aldrig tårar utan handskar, 2. Sjukdomen - Jonas Gardell *augustifavorit*
Tell the Wolves I'm Home - Carol Rifke Brunt *augustifavorit*
Matched - Ally Condie
Kaffe med musik - Karin Brunk Holmqvist
September - 13 lästa
The Tiny Wife - Andrew Kaufman
Death Comes to Pemberley - P.D. James *månadens besvikelse*
Crossed - Ally Condie
Asfaltsänglar - Johanna Holmström
Tsatsiki och morsan - Moni Nilsson
Torka aldrig tårar utan handskar, 3. Döden - Jonas Gardell
Hennes iskalla ögon - Carin Gerhardsen
Min mormor hälsar och säger förlåt - Fredrik Backman
Den nya människan - Boel Bermann *septemberfavorit*
Warm Bodies - Isaac Marion *månadens besvikelse*
Fractured - Teri Terry *septemberfavorit*
Wolf Hall - Hilary Mantel
Andlös - Mattias Ronge
Oktober - 15 lästa
Turned - Morgan Rice *månadens besvikelse*
Fuse - Julianna Baggott *oktoberfavorit*
Reached - Ally Condie *månadens besvikelse*
Sekten - en sann historia - Peter Pohl
The Giver - Lois Lowry
The Book of Joe - Jonathan Tropper
Gathering Blue - Lois Lowry
Messenger - Lois Lowry
Vindens skugga - Carlos Ruiz Zafón
Son - Lois Lowry *månadens besvikelse*
Ender's Game - Orson Scott Card *oktoberfavorit*
Ender's Shadow - Orson Scott Card
The Cuckoo's Calling - Robert Galbraith (JK Rowling)
Coconut - Kopano Matlwa
Speaker for the Dead - Orson Scott Card
November - 12 lästa
Allegiant - Veronica RothEnder's Game - Orson Scott Card *oktoberfavorit*
Ender's Shadow - Orson Scott Card
The Cuckoo's Calling - Robert Galbraith (JK Rowling)
Coconut - Kopano Matlwa
Speaker for the Dead - Orson Scott Card
November - 12 lästa
A Street Cat Named Bob - James Bowen
Child 44 - Tom Rob Smith *novemberfavorit*
Kyss mig först - Lottie Moggach
Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren
What Happened to Goodbye - Sarah Dessen
Time Riders - Alex Scarrow *månadens besvikelse*
Vanmakt - Thomas Erikson
Kurt och fisken - Erland Loe
How to get Filthy Rich in Rising Asia - Mohsin Hamid
Cat's Eyewitness - Rita Mae Brown *månadens besvikelse*
The Fall of Five - Pittacus Lore
December - 9 lästa
Nyckeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Bring Up the Bodies - Hilary Mantel
Gone - Michael Grant
Tsotsi - Athol Fugard *decemberfavorit*
Tomtemaskinen - Sven Nordqvist
Hunger - Michael Grant *decemberfavorit*
Ankomsten - Shaun Tan
Dash and Lily's Book of Dares - Rachel Cohn och David Levithan
Blood Safari - Deon Meyer
Sammanställning 2013
Antal lästa böcker: 121, varav 6 non-fiction, 4 barnböcker och 1 novellsamling
Böcker lästa på svenska: 41, engelska: 79, utan ord: 1
Böcker skrivna av kvinnor: 72, av män: 44, kombo: 5
Författare från 13 länder, fördelade på:
65 böcker av amerikanska författare
24 böcker av svenska författare
15 böcker av brittiska författare
4 böcker av sydafrikanska författare
4 böcker av sydafrikanska författare
3 böcker av norska författare
2 böcker av vardera australiska författare och kanadensiska författare
1 bok vardera av författare från Danmark, Finland, Irland, Pakistan, Palestina, Spanien
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)