söndag 21 september 2014

Smakebit på søndag: Bitten

Bitten (häftad)
Bild lånad från bokus
Dags för en smakebit på Bitten av Kelley Armstrong innan jag kryper till kojs. Jag har läst runt hundra sidor och det börjar hända lite saker nu :) Boken handlar om Elena, en varulv som försöker bryta sig loss från sin flock och skapa sig ett nytt liv med så normala saker som pojkvän och jobb. Hon kallas tillbaka när flocken får problem med att någon dödar människor och lämnar deras sargade lik alldeles för nära högkvarteret och invånarna i staden börjar jaga de "hundar" de tror är ansvariga för attackerna. I utdraget har hon nyss kommit tillbaka till högkvarteret, men är fortfarande inte säker på om hon ska stanna, det finns många anledningar till att hon lämnat:

    Clay only shrugged. He was leaning back in his seat, eyes watching me, lips curved in a pensive smile that set my teeth on edge.    
    "What the hell do you want?" I said.    
    His smile turned to a grin, white teeth flashing. "You. What else?"    
    "Where? Right here? On the floor?"    
    "Nah. Not that. Not yet. Just the same old thing I always want. You. Here. For good."    
    I wished he'd stuck with my interpretation. 
    He caught my eye. "I'm glad you're home, darling. I missed you."    
    I nearly tripped over my feet running from the room. 

Fler smakbitar finns på Maris blogg. Ha en trevlig söndag! Och här finns inlägget jag skrev efter läsningen.

37 kommentarer:

  1. Den väntar i min bokhylla. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gav mersmak. Har börjat på fortsättningen nu :)

      Radera
  2. Varulvar är om möjligt ännu mindre min grej än vampyrer. Konstigt egentligen, eftersom jag läste mycket sådant när jag var liten. Eller så är det just därför :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, borde kanske underrätta diskrimineringsombudsmannen :)

      Radera
  3. Oj den här har jag inte alls hört talas om innan. Tack för smakebiten.

    SvaraRadera
  4. Dette var en ukjent bok for meg. Takk for smakebiten

    SvaraRadera
  5. Det var en ukjent bok for meg. Men den hørtes fin ut :-) Ønsker deg en flott søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte om den. Började på fortsättningen så fort den var slut :)

      Radera
  6. Varulvar har jag inte läst mycket om. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min första "riktiga" varulvsbok, där de inte bara är ett komplement till vampyrer. Gav mersmak :)

      Radera
  7. Tack för smakbiten. Varulvar brukar inte vara min grej riktigt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var mitt första riktiga försök, har börjat med andra delen nu så hos mig gick de hem :)

      Radera
  8. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Varulver har jeg lest alt for lite om......vampyrer derimot, masse:) Har da sett tv-serien, og den likte jeg sånn midt på treet. Kos deg masse med boka, og takk for smakebiten!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma för mig, min första riktiga varulvsbok efter ett otal om vampyrer :) Visste inte att det fanns en serie, kanske får kolla upp den :)

      Radera
  10. Jag är lite nyfiken på Kelley Armstrong som författare. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min andra av henne, och det här var debuten vilket märks lite. Tyckte att Omens var mycket bättre, vilket inte gör det här till en dålig bok, har börjat på del 2 nu :)

      Radera
  11. God smakebit, og har ikke hørt om boken før heller. Har generelt lest ingenting om varulver, går for det meste i vampyrer, hekser osv :D
    - Siri

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min första renodlade varulvsbok, men gillart :)

      Radera
  12. Tack för smakbiten. Har lite svårt för varulvar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd. De här tyckte jag var trevliga :)

      Radera
  13. Om du gillar den här så har du en hel lång serie framför dig att bita i!

    SvaraRadera
  14. Tack för smakbiten. Den verkar spännande.

    SvaraRadera
  15. Det stycket tog bara en minut att läsa.puh. Men en bra övning;). Tack för smakebiten.

    SvaraRadera
  16. Er dette boka serien Bitten er basert på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det, fick en kommentar från Gråbekka som nämner det. Hade ingen aning att den fanns som serie.

      Radera
  17. Tack för smakbiten. Klickar inte riktigt mellan mig och varulvar, men den verkar spännande. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första varulvsboken för mig, men gav mersmak :)

      Radera
  18. Takk for smakebit - ikkje min type bøker, men eg trur eg er i mindretal :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantasy verkar vara en antingen eller-genre, är glad att jag tillhör den delen som älskar den :)

      Radera
  19. Gillade verkligen denna när jag läste den. Tv-serien är helt ok också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte också den var bra, och andra delen som jag läser nu är riktigt bra, inte lika mycket bakgrundsförklaringar :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)