onsdag 10 juni 2015

Tisdagsutmaning: Bröllopsfantasi

I veckans tisdagsutmaning är det bröllopsfeber på Kulturkollo och de ställer frågorna:
  1. Vilket är ditt fiktiva favoritbröllop? Jag är ingen bröllopstjej. Alls. Kyrkgångar och vita klänningar och egenhändigt skrivna löften är inget för mig och att stå i centrum för allas ögon hela tiden låter som en mardröm och är ingenting som jag tycker är så himla mysigt att läsa om heller. Så jag drar istället till med ett äktenskap jag gillar: det mellan Elena och Clayton i serien Women of the Otherworld av Kelley Armstrong. De har en jämbördighet och ett kompanjonskap som jag gillar. De litar på varandras förmågor och stöttar när det behövs och de är dessutom ganska överseende med varandras sämre sidor.
  2. Vilka två fiktiva karaktärer är inte, men borde vara gifta med varandra? Kom att tänka på Hermione och Ron som J.K. Rowling kom på (lite för sent) att de inte var som gjorda för varandra. Det kan jag hålla med om. Jag skulle vilja se en annan Weasley med Hermione: George. Jag gillar hur han egentligen (min tolkning) är lika ambitiös som Hermione om än på andra områden och jag tror att han skulle vara ganska rolig att leva med. Han har dessutom lite mer självförtroende än stackars Ron och jag tror att det skulle kunna bli ett mer jämbördigt förhållande, inte utan vissa motsättningar, men jag tänker att de kan vara bra för varandra.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle aldrig gifta mig i kyrkan men åh vad jag gillar att titta på/läsa om/delta i alla möjliga sorters bröllop :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sällan jag fastnar när det är i böckerna, men i riktiga livet så blir jag glad av det så länge jag slipper vara med själv :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)