måndag 1 juni 2015

1. Jag och min favoritbok

Så, för att komma igång med bloggandet igen efter att ha haft en lång svacka tänkte jag vara med i Bokhoras fotoutmaning, Bh(f)u - satte foto i parantes, kan hända att jag bara skriver ibland...

Första uppgiften är Jag och min favoritbok vilket väl är den svåraste frågan man kan ställa till en bokmal. Så jag fuskar ogenerat och tar flera av mina favoriter. Böckerna nedan är alla sådan jag läst flera gånger och fortfarande tycker lika mycket om. Kan väl kanske inte påstå att Lily Bards Mysteries är självklara mästerverk, men det är något som gör mig väldigt tillfreds när jag läser dem :)  Hade dessutom kunnat fylla på bordet med många fler, men de flesta böcker jag läser nuförtiden är antingen från biblioteket eller på läsplattan så de som är med på fotot har några år på nacken. Och eftersom jag helst inte vill vara med på bild så fick min vänsterfot offra sig...


Böckerna är: Lily Bards Mysteries -Charlaine Harris, Harry Potter och de vises sten -J.K Rowling, Mockingjay -Suzanne Collins och de två barndomsfavoriterna Nimhs hemlighet -Robert O'Brian och Den långa flykten -Richard Adams (Harry Potter upptäckte jag mycket senare än så...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)