fredag 16 september 2016

Vem är du i: Engelsfors

Fredag och dags för Lyrans utmaning "Vem är jag" igen, alltså vem man är eller skulle vilja vara i ett fiktivt verk :) Den här gången handlar det om Engelsfors, den fiktiva stad där sju tonåringar fått magiska förmågor, de är s.k. utvalda, och tillsammans ska de försöka stoppa ett okänt hot.

Jag är mest lik Minoo, en lite tillbakadragen plugghäst. Det är svårt att vilja vara någon annan, det finns flera ganska fantastiska karaktärer, men de har alla ett ganska tungt bagage. Rebecka är väl annars en som ligger ganska nära till hands, gillar hennes värme och stadighet, men är inte lika förtjust i hennes ätstörningar och vad de kan bottna i.

Bildresultat för engelsfors minoo
Bild lånad från BrimRun

5 kommentarer:

  1. Jag tror att ganska många känner igen sig i Monoo och tänker att det är positivt. Själv gör jag det inte, eller rättare sagt det gjorde jag inte som tonåring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är lätt att känna igen sig i, men är väl inte den roligaste karaktären. Vad säger det om mig...?

      Radera
  2. Antagligen att du inte har så stora problem, utan är rätt normal :D

    SvaraRadera
  3. Antagligen att du inte har så stora problem, utan är rätt normal :D

    SvaraRadera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)