söndag 25 september 2016

Smakebit: Endangered Species

Endangered Species (e-bok)
Bild lånad från bokus,
finns också på adlibris
Söndag och smakbit igen, sedan är planen att jag ska storstäda, men det låter så tråkigt just nu att chansen är stor att det inte blir av den här helgen heller...

Igår kväll läste jag ut Nevada Barrs deckare/naturskildring Firestorm, så idag tänkte jag börja på den femte delen i samma serie: Endangered Species. Anna Pigeon är parkvakt och olika delar utspelar sig i olika nationalparker (det finns bra anledningar till att hon byter), finns några stycken nu som jag gärna skulle besöka... Utdraget kommer från andra sidan i boken:

The turtle Anna danced with in the crashing surf could not negotiate the sand cliff and was exhausting herself with the effort. Too tired to fight any longer, she was giving up.
     "Holy shit, she's laying. Give me your hat," came an exasperated bellow near Anna's ear. The words were carried on a gust of foul-smelling air. For an instant Anna thought she'd shoved her face too near the east end of the westbound turtle. When she realized it was Marty Schlessinger's breath, she began to believe the rumors that the biologist ate roadkill.

Fler smakbitar finns på Flukten fra virkeligheten. Ha en trevlig söndag :)

27 kommentarer:

  1. Helt nya böcker och författare för mig - och jag blir nyfiken!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Femte boken i serien den här månaden - jag gillar dem...

      Radera
  2. Okända böcker för mig, men handlingen låter intressant! :) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dem, men de är av den långsamma deckarsorten.

      Radera
  3. Det finns alltid något annat en kan göra istället för städning, till exempel läsning ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så det blev... Nåja, städningen lär ju inte försvinna av sig själv (tyvärr).

      Radera
  4. Tack för smakebiten känner igen författaren men inte läst något.

    SvaraRadera
  5. det där med deckare/naturskildring och nationalparker låter originellt. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte en dum mix alls. Hittills har dessutom parkerna varit väldigt olika varandra, det är ett stort land...

      Radera
  6. Jag är jättenyfiken på Nevada Barrs böcker. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Alltid spännande med nya serier!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och alltid kul när man hittar en man tycker om :)

      Radera
  8. Intressant mix, blir nyfiken - tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  9. Det här lät ju riktigt spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckerna är bitvis intensivt spännande, men långsamma ganska långa stunder. Tycker det funkar :)

      Radera
  10. Vi har faktiskt storstädat hela helgen. idag är jag mest nöjd med att jag rensat badrumsskåpen på sånt som är gammalt och obehövligt.
    Fin smakbit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt! Här blev det bara det nödvändigaste, men nu är det ju snart söndag igen... :(

      Radera
  11. Den författaren har jag helt missat, men det här låter ju intressant :) Jag kollade upp de andra böckerna i serien, och ja, det här låter helt klart lovande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste de fem första i september, så ja, nog tycker jag att de är lovande :)

      Radera
  12. Av en händelse köpte jag en av Nevada Barrs böcker på mässan. Vet inte riktigt vilken del, men den var översatt till svenska i alla fall. Har haft hennes namn på min nyfiken-på-lista i flera år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Borde väl vara en av de allra första, tror inte att så många finns översatta ännu.

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)