fredag 30 september 2016

Vem är du i: Jane Austens romaner

Den roliga uppgiften att fundera över vem man är mest lik eller vem man helst skulle vilja vara lik är tillbaka hos Lyran igen. Den här gången är ämnet Jane Austens romaner. Hur lik jag är vet jag inte, men självklart (?) vill jag helst vara en ny Elizabet Bennet. Hon är intelligent, ger svar på tal, synar kritiskt sin samtid och läser. Dessutom får hon sin Mr. Darcy till slut (komplett med 10 000 pounds a year).

Bildresultat för elizabeth bennet

Passade på att göra ett test som Stories from the City länkade till. Jag blev Elizabeth Bennet, yay!

7 kommentarer:

  1. Jag tror att många kommer att svara Elisabeth Bennet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vad finns inte att gilla med henne?
      :)

      Radera
  2. Hon gifter sig med den vi alla villa ha :)

    SvaraRadera
  3. Hon gifter sig med den vi alla villa ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon gör ju det... Men hon är en bra karaktär även utan Darcy :)

      Radera
  4. Elizabet Bennet är awesome! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är ju det! Blir sugen på att läsa om/se om bara man diskuterar henne :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)