fredag 23 september 2016

Vem är du i: Harry Potter

Fredagsutmaningen där man funderar på vem man är mest lik i olika kulturella fenomen är tillbaka hos Lyran idag och idag är det återigen en favorit - Harry Potter. Jag har väl egentligen en del gemensamt med Hermione, lite pluggig och intelligent, även om jag är långt ifrån lika ambitiös eller smart, men kärleken till böcker är minst lika stor :)

Men det är också tillåtet att svara på vem man skulle vilja vara lik och i Harry Potter är det ovanligt svårt, finns så många älskvärda personer där. Tvillingarna Weasley är favoriter - gillar deras humor och självförtroende och deras målmedvetenhet. Får jag bara välja en av dem väljer jag George, han överlever längre... Ginny är en annan som jag tycker om - aktiv, bestämd och ingen man sätter sig på.

Är också svag för Minerva McGonagall, jag gillar hennes lärarstil - intressanta ämnen, sträng och med höga förväntningar på sina elever och trots sitt barska och härligt sarkastiska sätt står hon alltid på deras sida när det gäller. Skadar ju inte att hon är självskriven i motståndsrörelsen heller.

Bildresultat för minerva mcgonagall

2 kommentarer:

  1. Minerva är lite underskattad känns det som. Hon är en stark favo för mig med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med en härligt vass tunga dessutom :) Gillar henne skarpt!

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)