söndag 9 augusti 2015

Smakebit på søndag: I am Malala

I am Malala (häftad)
Bild lånad från bokus
Efter en väldigt härlig helg hemma hos systern, svågern, nevöerna och katter, getter och höns så är det dags att avsluta den med en smakbit. Jag började just på fredspristagern Malalas självbiografi, I am Malala, och har väl läst runt fem sidor, tror den kommer vara riktigt intressant.

     The man was wearing a peaked cap and had a handkerchief over his nose and mouth as if he had flu. He looked like a college student. Then he swung himself onto the tailboard at the back and leaned in right over us.
     ‘Who is Malala?’ he demanded.
     No one said anything, but several of the girls looked at me. I was the only girl with my face not covered.
     That’s when he lifted up a black pistol. I later learned it was a Colt 45. Some of the girls screamed. Moniba tells me I squeezed her hand.

Fler smakbitar finns på Maris blogg Flukten fra virkeligheten. Ha en trevlig kväll :)

22 kommentarer:

  1. Denna bok har jag i bokhyllan hemma och väntar på att bli läst. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kommit en bra bit längre nu och den är riktigt bra!

      Radera
  2. Ja det är väl en bok man ska läsa, intressant.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten - den här är jag lite sugen på att läsa faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär halvvägs, den rekommenderas :)

      Radera
  4. tack för smakebiten! den lägger jag till TBR - listan

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt stark och modig tjej detta! Har läst boken och rekommenderar alla att läsa den. Tack för smakbit. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar tjej med väldigt intressant historia!

      Radera
  6. Den vill jag gärna läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Den här vill jag verkligen läsa, hon är helt fantastisk som ovan skriver. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra, en mycket intressant bok.

      Radera
  8. Det är helt sjukt att någon ska behöva bli skjuten för att den tycker att flickor ska gå i skolan. Hon är definitivt modig och jag skulle önska att det fanns fler ungdomar av hennes sort, då skulle jag våga tro på mänskligheten igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle önska jag var hennes sort med :) Men att det finns så många idioter...

      Radera
  9. Jag vill gärna läsa denna någon gång. Vilken tjej!

    SvaraRadera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)