fredag 5 december 2014

Lucka 5: tecknat

Ensamma mamman och annat genialt
Bild lånad från adlibris
Lucka 5 - Läser du serietidningar/böcker eller grafiska romaner? Favoritgenrer?
  • Jag gillar serier, men läser dem inte så ofta längre och då mest sådana jag är uppvuxen med som Asterix, Lucky Luke och Modesty Blaise som alla har sin givna plats i bokhyllan. Jag brukar också köpa albumen som kommer med Elvis, men föredrar de korta stripparna framför 30-sidorsberättelserna och de senare tenderar tyvärr att öka. 
  • För några år sedan hade jag prenumerationer på Uti vår hage, Serieparaden och Larson (med senare efterföljare), men så började skämten återkomma och tidningarna fyllas med "utfyllnadsserier" som jag inte tyckte om och till slut kunde tidningarna som kom hem bli liggande någon vecka innan jag ens började läsa... och sen struntade jag i att förlänga dem och senast jag flyttade hamnade nästan alla mina gamla serietidningar på Myrorna. Jag är ruggigt dålig på att plocka upp nya serier och har försökt med några grafiska romaner, men även om de kan vara trevliga i stunden blir det bestående intrycket ofta lite "meh".
  • Mina absoluta favoriter är Modesty Blaise, Kalle och Hobbe och Ensamma mamman, men någon favoritgenre har jag inte.
Det är Efter mig, floden som arrangerar julkalendern. Alla som vill får vara med :)

2 kommentarer:

  1. Modesty Blaise er min idealkvinne! Hun blir jeg aldri lei :)
    Har du prøvd Sandmanserien av Neil Gaiman eller Preacherserien av Ennis?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte någon av dem dessvärre, men kanske får botanisera på biblioteket då :) Tack för tipsen!

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)