onsdag 10 december 2014

Lucka 10: nobelprisvinnare

Jerusalem
Bild lånad från adlibris
Lucka 10 - En nobelprisvinnare.
  • Jerusalem av Selma Lagerlöf är, åtminstone bitvis, ganska fantastisk och den blir inte sämre av att den är baserad på händelser som faktiskt inträffat. Den handlar om ett gäng bönder i Dalarna som blir frälsta och följer sin ledare till det förlovade landet där allt inte är så lätt som utlovats. Den andra halvan av socknen stannar kvar hemma och man får följa båda vägarna.



Det är Efter mig, floden som arrangerar julkalendern. Alla som vill får vara med :)

2 kommentarer:

  1. just Jerusalem har jag inre läst men gillar Selma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte heller läst så många, men det här är favoriten av dem jag har läst. Tycker ibland att det blir väl mycket saga över hennes historier (och förstår inte varför det stör mig när jag nu älskar fantasy, men det är ingen som brukar anklaga mig för att vara logisk).

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)