tisdag 2 december 2014

Lucka 2: tunnisbok

The Tiny Wife (inbunden)
Bild lånad från bokus
Lucka 2 - En riktigt kort bok:

  • The Tiny Wife (Den krympande hustrun) av Andrew Kaufman är en sagobetonad liten kortis med mer eller mindre absurda livsöden för alla som var där när banken rånades. Den är väldigt söt och har fina bilder, men drabbas av det där som ofta händer korta böcker - jag får ingen riktigt relation till personerna...




Det är Efter mig, floden som arrangerar julkalendern. Alla som vill får vara med :)

6 kommentarer:

  1. en absurd fabel om rädslor, jag gillade den ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte mycket om den medan jag läste, men den bleknade snabbt...

      Radera
  2. Jeg digger Kaufmans bøker. Har du lest All my friends are superheroes?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte än, men den kommer nog. Medan jag läste The Tiny Wife så var jag jättesugen på att fortsätta med Kaufman, men...

      Radera
  3. All my friends are superheroes tyckte jag bäst om, den är så underfundig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titeln lockar ju onekeligen. Får kanske ta och kolla upp den då :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)