söndag 17 augusti 2014

Smakebit på søndag: Four to Score

Four to Score (häftad)
Bild lånad från bokus
Isch, en väldigt regnig söndag i Göteborg. Tur att jag har en skön fåtölj och böcker att läsa :) Men först tänkte jag presentera en smakbit ur boken jag började på igår kväll, Four to Score av Janet Evanovich. Det är hennes fjärde om bounty hunter-novisen Stephanie Plum. I boken är hon på jakt efter en tjej som inte kommit till rättegången där hon skulle ställas till svars för att ha stulit sin pojkväns bil efter ett gräl. I utdraget har Stephanie sökt upp pojkvännen för att få lite mer information:

     "Do you have any ideas where she might be now?"
     "No. I tried to get in touch with her to sort of patch things up, but I couldn't find her. She quit her job at the diner and nobody's seen her. I stopped around her apartment a couple times, and there was never anybody home. I tried calling her mother. I called a couple of her girlfriends. No one seems to know anything. I guess they could have been lying to me, but I don't think so." He winked at me. "Women don't lie to me, you know what I mean?"
     "No", I said. "I don't know what you mean."
     "Well, I don't like to brag, but I have a way with women."
     "Uh huh." It must have been the pungent aroma they found attractive. Or maybe the overdeveloped, steroid-pumped muscles that made him look like he needed a bra. Or maybe it was the way he couldn't conduct a conversation without scratching his balls.

Och med den inte helt aptitliga bilden i ert huvud lämnar jag er att upptäcka fler smakbitar, samlade i Maris blogg Flukten fra virkeligheten. Ha en trevlig söndag :)

Här finns inlägget jag skrev efter att ha läst ut boken.

33 kommentarer:

  1. Det är nog snart dags för mig att läsa den första boken i den här serien.

    En regnruskig dag i Skåne också, men jag gillar det. Det var så väldigt längesedan jag kände för att krypa ner i soffan under pläden med en bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen har inte lyckas hålla mig från läsning under hela sommaren, men pläd ger extra mysfaktor :)

      Radera
  2. Har hørt om denne forfatteren men ikke kommet så langt at jeg har lest noe enda, jeg noterer meg navnet så det ikke går i glemmeboken. Ha en fin søndag og tusen takk for smakebit og boktips

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen dum serie alls, har läst fem på ganska kort tid, de ger mersmak :)

      Radera
  3. Ikke lest noe av forfattere. Takk for smakebiten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är bra om man vill bli rejält underhållen, vill man hellre ha socialrealism så ska man nog leta vidare :)

      Radera
  4. Jag har funderat på om jag ska läsa böckerna om Stephanie Plum, men det har mest stannat vid en tanke än så länge. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste några strödda ur serien medan jag bodde hemma, men är väligt glad att jag återupplivat bekantskapen, har hur kul som helst :)

      Radera
  5. A way with women.. jaja ;-) Tack för smakbiten! Förstår att det är en populär serie, men än så länge har jag inte gett mig på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds gåva till kvinnorna... inte alltid lätt att leva upp till :)

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Det regnar i Småland också. Funderar på att tända ljus för att tränga undan fukten som smyger sig på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänder nästan aldrig ljus, är mysigt, men vill ha mycket ljus så jag kan läsa :)

      Radera
  7. Æsj :-) Det hørtes ikke akkurat ut som den typen jeg ville falle for :-) Men boken hørtes interessant ut så den skriver jeg ned. Takk for flott tips og ha en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns män i boken som är mycket intressantare ;) Rekommenderar serien, har hur kul som helst när jag läser :)

      Radera
  8. Stephanie Plum er flott dame å tilbringe noen timer sammen med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är hon verkligen, har svårt att sluta läsa henne...

      Radera
  9. Tack för smakbiten. Är lite sugen på att läsa den här serien. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderar den varmt om du vill bli glad. Vill du hellre läsa något allvarligt så skulle jag ta något annat :)

      Radera
  10. Har ännu inte läst någon bok av denna författare. Kanske borde göra det... Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag, böckerna får i alla fall mig att skratta högt emellanåt :)

      Radera
  11. Här regnar också men då passar de att städa med ljudbok i öronen. Har inte läst någon bok av denna serie än.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl det jag borde göra... Men får sällskap nästa helg så innan dess kommer väl dammsugaren fram i alla fall :)

      Radera
  12. Gud, här ösregnar det var femte minut! Nu får fönstren vara stängda, punkt slut! Min syster har ett par stycken i den serien, funderar på att låna av henne nån gång. Tack för smakebiten:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är värd ett försök, jag håller på med min femte på mindre än en månad nu...

      Radera
  13. Dom där böckerna kan ju vara kul. Men någon gång har jag läst för många på raken så då tröttnar man lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för varningen, får kanske ta och sticka emellan något annat när jag läst klart den nuvarande. Vore synd om jag överdoserade på så bra böcker :)

      Radera
  14. Takk for smakebit. Oppdaga at eg har ei bok av Evanovich i bokhylla - får skrive den opp på leselista mi :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man riktigt bra böcker som man glömt av :)

      Radera
  15. I både Skåne och Blekinge har det också regnat hela dagen. I Karlskrona blåste det dessutom hårt, så regnet kom "från sidan" och var svårt att skydda sig mot. Då vill man verkligen hålla sig inne med en bok. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vågrätt regn är det värsta, går liksom inte att skydda sig ifrån :(

      Radera
  16. Är grymt sugen på denna serie som jag ännu inte testat. Har fått några böcker längre fram i serien men funderar på om jag kanske borde se till att läsa från början. tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju vara en vits att börja från början, men å andra sidan så har böckerna blivit allt bättre (är på femte nu) så...

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)