onsdag 3 december 2014

Lucka 3: trilogier

Hungerspelen - trilogin (häftad)
Bild lånad från bokus
Lucka 3 - En trilogi - bra? dålig? minnesvärd?
  • Vad jag avskyr att tvingas välja och att bestämma mig, finns ju så många... Men The Hunger Games tycker jag otroligt mycket om. Gillar Katniss och psykologin bakom spelen och gillar hur man får följa nedbrytningen av Katniss (gillar är fel ord där, men tycker att det beskrivs så bra) för det är det bestående intrycket som böckerna lämnat hos mig, hur de nästan lyckas krossa henne. 
  • Det var den bra, en dålig (för visst var det så här Efter mig, floden menade?) tycker jag att Ally Condies Matched-trilogi är. En dystopisk ungdomstrilogi med kärlekstriangel som försöker vara djup, men som mest bara blir seg och pretentiös (tycker jag). 
  • Minnesvärd får bli J.R.R. Tolkiens Sagan om ringen. En klassiker :) Inte kan man glömma av den.



Det är Efter mig, floden som arrangerar julkalendern. Alla som vill får vara med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)