lördag 22 november 2014

Fick en present av kollektivtrafiken :)

Ett Oemotståndligt Förslag (e-bok) av Birgitta Bergin
Bild lånad från Bokon
Vår tid är nu : Tio hoppfulla perspektiv på klimatkrisen (e-bok) av Svante Axelsson
Bild lånad från Bokon
Igår när jag kom hem låg vad jag först trodde var ett reklamutskick på hallgolvet, men när jag öppnade det (sån tur att jag inte slängde det oläst!) så visade det sig vara ett tackbrev från Västtrafik, där jag fick tre böcker eftersom jag brukar resa med dem :) Bara att gå in på Bokon och ladda hem.

Tyckte det först var synd att jag inte fick välja eftersom jag inte kände igen någon av titlarna (mycket vill ha mer...), men när jag läste beskrivningarna så blev jag nyfiken. De jag fick var Brilliance som verkar ha ett upplägg som påminner lite om tv-serien Heroes, med människor med udda supertalanger, Vår tid är nu som handlar om vad man kan göra åt klimatförändringarna och Ett oemotståndligt förslag där en alldeles vanlig tjej får ärva en förmögenhet mot att hon fullgör ett uppdrag. Tror att det kan bli intressant läsning när jag kommer dit :)
Brilliance (ljudbok) av Marcus Sakey, John-Henri Holmberg, Reine Brynolfsson
Bild lånad från Bokon

4 kommentarer:

  1. Vad roligt. Sådana överraskningar är ju inte fel :)

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig överraskning! Och ett sätt att upptäcka nya författare!

    SvaraRadera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)