måndag 13 januari 2014

Utmaningar 2014

Har kommit hem från semestern nu och märker att alla (?) verkar ha utmanat sig själva till tänderna :) Det finns allt från mängd (minst X antal), klassiker, olika länder, nya författare, kvinnliga författare och deckare. Själv är jag lite tveksam, har ju läsning som mitt största intresse och vill framför allt att det ska vara nöjsamt och ett sätt att flyttas in i en annan värld och vill därför inte binda upp mig på för omfattande projekt. Nya, lite kortare utmaningar under året (som Tre på tre och Jorden runt) är väl inte otänkbart däremot. 

Därför har jag nappat på två "utmaningar" som jag tror kommer klaras av ganska mycket av sig själv, även om jag egentligen vet att jag kommer påverkas lite grann när jag väljer böcker: Boktyckes Läsutmaning 2014 och Pocketlovers Kaosutmaning 2.0. Tror att läsutmaningen kommer vara den lättare av dem eftersom den är ya-anpassad. Kaosutmaningen är lite vuxnare i år än den var förra året, men minimimålet på 20 borde jag ju klara av tycker jag, har ju ett helt år på mig.

Utöver det så har jag ju min egen utmaning att läsa (minst) en hyllvärmare varje månad, men räknar med att det kommer att gå bra. Tror ju också att en författartolva är fullt genomförbar, tvekade länge eftersom jag trodde att det skulle bli svårt att sätta sig ner och bestämma en tolva, men... det finns ju hur många författare som helst jag vill läsa :) Satte upp hela tjugo, så får jag möjlighet att välja lite också...
  1. Marissa Meyer
  2. Julie Kagawa
  3. S.J. Bolton
  4. Linwood Barclay
  5. Karen Thompson
  6. Yan Lianke
  7. Joaquim Machado de Assis
  8. Elizabeth Wein
  9. Set Mattsson
  10. Jan Wong
  11. Elly Griffith
  12. Ellen Karlsson
  13. Sofi Oksanen
  14. Emma Bull
  15. James Dashner
  16. Lauren Oliver
  17. Alison Weir
  18. Holly Black
  19. Justin Cronin
  20. Gail Carriger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)