onsdag 18 februari 2015

Veep: säsong 1

Veep - Säsong 1 (2 disc) (DVD)
Bild lånad från cdon
Veep handlar om en vicepresident i Usa, spelad av Julia Louis-Dreyfus, som gör sitt bästa för att spela spelet och få inflytande. Det är inte helt lätt, hennes schema och frågorna hon arbetar med kan hela tiden ändras av vardagens alla stötestenar och av presidenten om han tycker att det finns någon annan fråga som behöver all mediafokus för tillfället. Det blir en ganska kritisk bild av systemet man får se, med kohandling, brutna löften, mediadrev och kampanjer som mer är till för att säkra väljare än för att man verkligen tror på dem.

Serien är benämnd som komedi, men det är inte direkt en skrattar högt-serie för mig. Den roar ibland och det finns många one-liners som är kul, men de flesta karaktärerna är av den udda och endimensionella typen. Trots det så är den mindre fånig än många andra sit-coms. Jag köpte Veep på dvdbox efter att ha läst en del bra saker om den och jag tyckte den var okej, men jag blev inte såld. Skulle behövt bättre, mer komplexa personporträtt för det tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)