fredag 20 februari 2015

To the Nines: Janet Evanovich

TO THE NINES
Bild lånad från adlibris
To the Nines (pocket)
Bild lånad från bokus
To the Nines av Janet Evanovich är den nionde i serien om bounty huntern Stephanie Plum. Det är återigen en charmig bok där man vet vad man får: många roliga överdrivna karaktärer (en ny klient, Mrs Apusenja, blir lite väl mycket till och med för mig), lite spänning och en del sexuell ambivalens och ibland är det precis vad jag behöver :) Nytt i den här boken är att Stephanie förföljs av någon och det är inte självklart att det hänger ihop med hennes arbete.

Ranger blir allt tydligare min favorit när jag läser och jag gillar hur Stephanie vågar retas med honom i boken, hon har varit lite väl vördnadsfull innan. Men hur man kan ge en kvinna som är förföljd och livrädd en livvakt utan att presentera honom först är mer än jag kan förstå, kan ju bara gå illa när hon upptäcker honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)