tisdag 10 februari 2015

Mustaschenkät

Blev taggad av Helen på Midnatts tankar att göra den här mustaschenkäten, och när hon skrev det till mig började jag fundera på vilka av mina favoritkaraktärer som skulle passa bra i mustasch (check för Eric Northman, svårt att tänka sig på Ranger), men det visade sig vara en helt annan typ av frågor :)

Four names that people call me: har inte mycket till smeknamn, så:
  1. fröken
  2. professorn (familjesmeknamnet när jag var barn)
Four jobs I have had innan jag blev lärare:
  1. städerska
  2. kassabiträde
  3. köksa
  4. vårdbiträde
Four movies I would/have watched more than once:
  1. A Room with a View
  2. Bourne-trilogin
  3. Kids
  4. Jag har älskat dig så länge
Four books I would recommend:
  1. Tjänarinnans berättelse - Margaret Atwood
  2. Morgon i Jenin - Susan Abulhawa
  3. The Girl who Loved Tom Gordon - Stephen King
  4. Winter's Bone - Daniel Woodrell
Four places I have lived: (som mest har platserna jag bott ett avstånd på knappt 3 mil. Hemmakatt...)
  1. Nol
  2. Surte
  3. Swedenborgsplatsen, Hisingen
  4. Slätta Damm, Hisingen (nuvarande bostad)
Four places I have been (kan rekommendera länderna nedan):
  1. Tanzania
  2. Kina
  3. Equador
  4. Swaziland
Four places I´d rather be right now:
  1. De fyra länderna ovan
  2. Någonstans där det är varmt och soligt, helst någonstans jag inte varit tidigare
  3. Antarktis (är önskeresemålet)
  4. Harry Potter-världen i London
Four of my favourite foods:
  1. smörstekta, frasiga pannkakor
  2. grillat, nästan allt funkar
  3. kallrökt lax med tillbehör
  4. fläskfilé, grönpepparsås och hasselbackpotatis
Four TV-shows that I watch:
  1. Game of Thrones
  2. Homeland
  3. Mitt så kallade liv (gammal tonårsfavorit)
  4. The Wire
Four things I am looking forward this year:
  1. spa nästa helg
  2. våren, min favoritårstid
  3. Rysslandsresan i sommar
  4. alla andra bra, men oplanerade, saker som kommer att hända (är optimist)
Four things I am always saying:
  1. Jag har läst en bok där...
  2. Amen va faan (och andra valda svordomar, det kan bli en del)
  3. Askrghrwofekx (på jobbet när jag redan är frustrerad och någon avbryter mig)
  4. E la bra (hur jag mår för det allra mesta)
Four people I tag:
  1. C.R.M Nilsson
  2. Tant Augustas tekopp
  3. Bokhyllan
  4. Pocketblogg
Svara om ni vill och är det andra som känner sig manade så välkomna att göra taggen! 

8 kommentarer:

  1. Vad roligt att du ville svara! Jag har nu äntligen läst Stephen Kings bok Flickan som älskade Tom Gordon, rec kommer under veckan, men kan säga att jag blev riktigt förtjust i den! Och Atwood måste jag verkligen ta tag i snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot att läsa din recension, alltid kul att se hur andra uppfattar samma bok :) Och ja, du måste ta tag i Atwood... :)

      Radera
  2. Kul! Jag har svarat. Men fattar inte det där med mustaschen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, tittar in och läser hos dig då :)

      Radera
  3. Klappat o klart, har svarat snällt på frågorna nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, då tittar jag in och läser :)

      Radera
  4. Tack för taggen :) Kommer nog försöka göra den på måndag. Vilka spännande platser du har besökt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Tog väl med några av de mer spännande, var roligare att skriva än Malmö eller Kungälv...

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)