söndag 14 maj 2017

Smakbit: Night Broken

Night Broken (häftad)
Bild lånad från bokus,
finns även adlibris
Precis som förra helgen läser jag om bilmekanikern/skiftaren Mercy Thompson, men den här gången kommer smakbiten från bok nummer åtta i serien, Night Broken. I utdraget har Mercy just blivit väckt av ihärdiga knackningar på dörren medan resten av hushållet sover misstänkt djupt:

     I rolled of the bed and grabbed my Sig Sauer out of the drawer in the nightstand, dropped the magazine with silver bullets, and replaced it with coppper-jacketed hollow points. No werewolf I knew had the magic to keep an Alpha of Adam's caliber sleeping this deeply. That meant fae or witchcraft, and both of them could be killed by a regular bullet. I was pretty sure. Witches I was certain of - as long as it wasn't Elizaveta - but the fae were tricky.
     The hollow points would do more damage than silver bullets to any of them, anyway. Silver was too hard to be good ammunition. And armed was better than unarmed when facing an unknown enemy.

Fler smakbitar finns hos Mari. Ha en trevlig söndag!

28 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten, har aldrig hört talas om boken innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Briggs är väl tyvärr inte så jätteuppmärksammad här...

      Radera
  2. Bok nummer åtta... det verkar finnas några stycken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 10 än så länge, så nu har jag bara två kvar :(
      Men hon har skrivit annat också :)

      Radera
  3. Tack för smakbiten, den boken hade jag inte hört talas om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd. Gillar man urban fantasy kan jag rekommendera böckerna :)

      Radera
  4. usch! gillar inte ihärdiga knackningar på dörren om nätterna. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det är många som gör det. Vete sjutton om jag hade öppnat om jag hade varit med om samma händelser som Mercy...

      Radera
  5. Tack för en spännande smakebit!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar genren men långa serier vet jag inte om jag är ett fan av. Föredrar trilogier...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker de är en perfekt blandning av lättläst och svåra att lägga ifrån sig, har läst de åtta i rygg på varann och börjat med nummer nio nu :)

      Radera
  7. Jamen det där verkar ju spännande! Tack för smakbiten. :)

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Har inte hört talas om boken tidigare, men den låter spännande.

    SvaraRadera
  9. Ingenting för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar att skepnadskiftande bilmekaniker inte är för alla :)

      Radera
  10. Det här låter som något jag skulle gilla :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, tycker de är väl värda att kollas upp :)

      Radera
  11. Det høres ut som en bokserie for meg :) Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  12. Skremmende opplevelse, men det virker som en bra serie :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker mycket om den, inte dumt när man kan plöja dem på rad heller :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)