torsdag 23 februari 2017

Scrappy Little Nobody: Anna Kendrick

 (inbunden)
Bild lånad från bokus,
finns också adlibris
Scrappy Little Nobody är små självbiografiska betraktelser av Anna Kendrick. Det är mestadels riktigt roliga berättelser och, förvånansvärt ofta, tillfällen att känna igen sig i, särskilt de delar som handlar om förhållanden. Boken handlar om hennes liv från liten till vuxen, med en del film, teater och galahistorier insprängda.

Den är befriande fri från långdragen lovsång av andra skådisar, den som fick mest beröm, tror jag, var en räpa (som var okänd för mig innan och som jag redan glömt namnet på) som halvt skrämde slag på Anna medan hon var med i en teateruppsättning som barn och där berömmet känns som det satts dit för att mildra kritiken.

Jag lyssnade på den här som ljudbok uppläst av Kendrick själv. Hon är högljudd och ibland nästan bräker hon fram texten, tänk er riktigt amerikansk engelska, men det stör inte på något sätt boken. Jag tror sällan jag sett så glad ut under mina handlingsrundor som när jag hade den här i öronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)