söndag 17 september 2017

Smakebit: The Chessmen

The Chessmen (inbunden)
Bild lånad från bokus,
finns också på adlibris
och översatt till svenska
Håller just på och läser sista delen i Peter Mays Lewistrilogi (en trilogi jag har haft svårt att slita mig ifrån), The Chessmen, om polisen Fin Macleod. I utdraget går det inge bra för honom.

I could feel the cold numbing my body, the strength ebbing from my arms. I had almost no sensation in my hands now at all.     
     I let my head rest against the rock and closed my eyes, total concentration on not letting go. In a strange way, I could almost have slept and just released my hold, like drifting off in a dream from which there would be no waking. And there was something oddly comforting in that thought. Until I was startled to consciousness by the revving of a motor that felt very close.

Fler smakbitar finns hos Mari. Ha en trevlig söndag!

18 kommentarer:

  1. jag gillar Peter May, men har inte läst hans senaste. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här trilogin är min första smak av honom, kommer bli mer...

      Radera
  2. Han skriver bra böcker, den där May :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han gör ju det. Och jag som lite förväntade mig att det inte skulle vara något för mig... Glad att jag testade.

      Radera
  3. May igen... och jag har fortfarande inte läst något av författaren. Bedrövligt. ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade inte jag heller förra veckan - går fort att ändra när man väl känner för det :)

      Radera
  4. tack för smakbiten... sönerna bergklättrar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle jag vara för rädd (och svag) för.

      Radera
  5. Har bara läst första delen i den trilogin. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte det var lika bra att läsa dem i rygg på varandra :)

      Radera
  6. Älskar Peter Mays böcker. Har läst alla som getts ut på svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är mina första, men det är bra - då finns det några kvar.

      Radera
  7. Liksom inte läst den än men är på G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte om den, men The Black House var favoriten av de tre.

      Radera
  8. Peter May er en av dem som står på TBR-listen min og som har gjort det lenge. Jeg er klar over at jeg aldri vil få mulighet til å lese hele listen, men det er rart at det er forfattere der som jeg aldri egentlig kommer i gang med :-)
    Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde inte att May egentligen skulle vara något för mig, men blev till slut tillräckligt nyfiken och är väldigt glad över det. Förr eller senare drabbar det kanske dig med :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)