söndag 25 mars 2018

Smakebit: Half a War

Half a War (e-bok)
Bild lånad från bokus,
finns också adlibris
     'What's happening?' she whispered, hardly recognizing her own voice it came so thin and cracked.
     'Bright Yilling has come with his Companions,' said Jenner, 'to settle Grandmother Wexen's debts. Yaletoft is already burning. I'm sorry, princess.'
     Skara flinched as he slid something around her neck. A collar of twisted silver wire, a fine chain clinking faintly. The kind the Ingling girl who used to bind her hair had worn. 
     'Am I a slave?' she whispered, as Jenner buckled the other end about his wrist.

Utdraget kommer från Joe Abercrombies fantasybok Half a War. Det är den tredje och sista boken i serien Shattered Sea som jag så gott som sträckläser. Fler smakbitar finns hos Astrid Terese. Ha en trevlig söndag.

30 kommentarer:

  1. Den här serien känner jag inte till. Tack för smakbiten! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten. Jag har läst en bok av honom. Underhållande men det har ändå inte blivit mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här serien är min första av Abercrombie, men räknar helt med att läsa fler :)

      Radera
  3. Har inte läst något av honom, men jag läser å andra sidan inte speciellt mycket fantasy. Men det händer :)

    SvaraRadera
  4. Joe Abercrombie står på min leseliste. Jeg er veldig glad i fantasy og har hørt så mye bra om denne forfatteren, så han må jeg absolutt lese. Det er bare det med den tiden :-)
    Ha en riktig fin palmesøndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skulle behöva jobba mindre och läsa mer :) Min första Abercrombieserie, kommer att bli fler.

      Radera
  5. Tack för smakbiten, en fantasyförfattare jag inte läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderas, kommer att bli fler av honom :)

      Radera
  6. Har hart talas om den serien tidigare men inte läst den. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. Har ört talas om författaren men inte läst något av honom. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min första serie av honom, kommer definitivt att bli fler.

      Radera
  8. Kände inte till denna. Härligt när man hittar serier som man upplever så fängslande. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, läsflyt är en underbar känsla :)

      Radera
  9. Har inte läst många fantasyböcker, kanske något att pröva på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantasy som kan vara så bra. Mycket värt att prova på.

      Radera
  10. Tack för smakebiten, men denna författare känner jag inte till.

    SvaraRadera
  11. känner inte igen författarnamnet. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  12. Tycker den är riktigt bra :)

    SvaraRadera
  13. jag har hört mycket bra om Joe Abercrombie men har fortfarande inte läst något. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var en trevlig bekantskap, kommer läsa mer av honom.

      Radera
  14. Virker å være en spennende serie :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det, men inte helt klockren visade det sig nu när jag läst ut den. Fortfarande mestadels bra dock.

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)