söndag 4 mars 2018

Smakebit: Cry Wolf

Cry Wolf (e-bok)
Bild lånad från bokus,
finns också 
Idag har jag i princip läst sen jag vaknade efter en skön sovmorgon. Härligt! Tänkte servera en smakbit ur just den boken trots att den är utläst nu (annars hade jag väl fortfarande läst...). Det är Cry Wolf av Patricia Briggs och i utdraget diskuteras vad som ska göras åt en varulv som dödar människor i närheten av Brans flock.

     "I don't want to send anyone in to get killed."
     "Just me." Charles could use a dry tone, too.
     "Just you," agreed Bran blandly. "But I'm not sending you out hurt. Samuel's here for the funeral. He can go check this out.
     "You can't send Samuel." His response was immediate. The negative too strong to be just instinct. Sometimes his mother's spirits gave him a little help in planning for the future.
     This time it was his father who waited. So he  tried to figure out just why it was such a bad idea - and didn't like the answer he came up with. 
     "Since he came home from Texas, there's been something wrong with Samuel," Charles said finally.
     "He's suicidal."

Fler smakbitar kan man hitta hos Astrid Terese. Ha en bra vecka!

18 kommentarer:

  1. Ja, nej, alltså varulvar... det gillar jag ungefär lika lite som vampyrer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag tycker nästan lika mycket om vampyrer som om varulvar :)

      Radera
  2. Jeg har en god stund nå hatt lyst til å lese noe av Briggs, selv om jeg ikke er superfan av varulver er jeg likevel nysgjerrig nok :) Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker om hennes böcker, läsvänliga om än inte livsavgörande :)

      Radera
  3. Tack för smakbiten! Känner inte till författarnamnet. Antagligen lite för länge sedan jag läste någon bok med varulvar nu, men det är på gång, skall plocka med en Kelley Armstrong vid nästa bibliotekstur. Tipset om serien Women of the Otherworld fick jag ju här på din blogg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna för att du faller :) Själv väntar jag ivrigt på att hennes nyaste (en deckare) ska komma till biblioteket.

      Radera
  4. Varulvar? Brukar inte riktigt klicka mellan mig och varulvar men tack för smakbiten! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ganska svag för dem, när de inte beskrivs som sexistiska knölar...

      Radera
  5. Tack för smakebiten, verkar läskig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle snarare säga händelserik och lite rolig :)

      Radera
  6. Gillar varulvar men har tyvärr inte läst något av författaren än. det ska det bli ändring på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker om hennes böcker så har stora förhoppningar på resten av serien :)

      Radera
  7. helt okänd bok för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  8. Varulvar är ingenting för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd, tycker det finns mycket att tycka om med dem :)

      Radera
  9. Tack för smakbiten! Gillar inte varulvar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni var många den här veckan. Ja, ja, man kan inte tycka lika om allt :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)