torsdag 19 september 2013

Läsningsenkät

Hittade en enkät på bokbabbel och eftersom det alltid är roligt att skriva om läsning så svarar jag med :)


Vad läser du just nu:
Jag läser Wolf Hall (och efter 100 sidor börjar jag komma in i den) på läsplattan och Warm Bodies i bok.

Vilken bok kommer du att läsa härnäst:
Den nya människan av Boel Behrmann ligger och väntar i bokhyllan. Ser fram emot den.

En bok du sparat till ett speciellt tillfälle:
Kanske inte ett speciellt tillfälle, men jag har de första 5-6 delarna av Diamantsvärdet och träsvärdet stående på vinden (det är inte där mina olästa böcker brukar stå, men lägenheten renoveras) i väntan på en komplett serie i pocketupplaga. Jag håller tummarna för att de är lika bra som jag tror :)

Den senaste boken du gav upp med:
Det var ruggigt nära med Death comes to Pemberley (P.D. James), men den tog sig sista tredjedelen. Kvinnor om natten (Tove Nilsson) slarvskummade jag sista halvan, fastnade aldrig. Är ruggigt dålig på att lägga ner böcker jag inte tycker om :(

Den första boken du läste på engelska:
Tror det var Paddington. Försökte öva upp min engelska före en sommar som Camp Counselor i Usa och valde gamla brittiska barnböcker... Dåligt självförtroende gjorde att jag inte vågade mig på vuxenböcker.

Den senast boken du läste på svenska:
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman. Gillar hans liknelser så mycket, men slutet var lite väl rart.

Kan du citera några dikter:
Tyvärr. Någon rad här och där, men...

Hur hittar du tiden att läsa så mycket:
När jag är ledig kan jag läsa dagar i sträck, men jag läser inte jättemycket på vardagar Skulle vilja läsa mer, men har en tendens att fastna i jobb (är lärare så det finns att göra hemma) och mobilen och datorn och tv.n. Men läser på bussen, när jag äter, reklampauser... många bäckar små... Och jag städar alldeles för sällan vilket ger mer tid över :)

Vilket boksläpp ser du mest fram emot den här hösten:
Alligiant av Veronica Roth! Vill ju läsa upplösningen på serien. Och få förklaringen till bakgrunden av det ganska konstiga samhällssystemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)