fredag 27 januari 2017

Helgfråga: kategoriskt



I helgfrågan har Mia tittat närmare på vilka kategorier som böcker presenteras under på bokus och undrar vilken av dem som är vår favorit och vilken bok i den kategorin som är den bästa vi läst. För mig som har två tydliga favoritgenrer så är den sista delfrågan lite som att säga vilken som är den bästa bok jag läst och det känns ju totalt omöjligt. Men jag kommer svara i alla fall...


Mina favoritgenrer är dystopi och urban fantasy, ingen av dem finns med i bokuslistan, så då får svaret bli skönlitteratur. Bästa boken då, det är ju mycket svårare. Har läst så himla mycket bra och svaret är inte statiskt utan ändras med humör och omgivning, som idag... för någon halvtimme sedan inne på twitter såg jag Eddie Redmayne som höll på att läsa in Fantastic Beasts and... och fick en omedelbar Harry Potter-nostalgitripp, så just idag är svaret Harry Potter. Vad jag kommer säga imorgon vet jag inte.

26 kommentarer:

  1. Det är svårt att välja en favorit! Harry Potter funkar ju alltid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han gör ju det, även om svaret känns lite som en lätt utväg...

      Radera
  2. Åhh jag väntar på att de ska läsa in Harry Potter på svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då får du ju inte lyssna på Stephen Fry! Hur kan man motstå det?

      Radera
  3. Har aldrig läst Harry Potter-böckerna, bara sett filmerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du har missat något... Böckerna är beroendeframkallande tycker jag :)

      Radera
  4. Jag kunde inte välja en favorit men Harry Potter funkar ju alltid.

    SvaraRadera
  5. Harry Potter är väldigt ofta svaret på frågor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fungerar förvånansvärt ofta, men känns samtidigt lite som att man inte ansträngt sig ordentligt?

      Radera
  6. Harry Potter går alltid hem. Det påminner mig om att jag har några delar kvar att lyssna på, inlästa av Stephen Fry..... ;)

    SvaraRadera
  7. Harry Potter är ju verkligen en fantastisk serie på många sätt.

    SvaraRadera
  8. Dystopi och urban fantasy är spännande genrer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Gillar att se världen ur lite snett perspektiv :)

      Radera
  9. jag hade också svårt med genrerna och valen. om Stephen Fry läser klarar till och med jag Harry Potter...

    SvaraRadera
  10. Jag måste verkligen ta tag i och läsa Harry potter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att han är värd en chans, sen passar han väl inte alla. Min mamma gav honom ett försök, men det var inget för henne.

      Radera
  11. Dystopier och urban fantasy är starka favoriter här med =) Jag har bara en bok kvar om Harry Potter nu men drar mig lite för att läsa den. För efter den boken så är det ju slut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förbannelsen med bra böcker - man vill läsa, men vill inte att de ska ta slut. Lite som att ha kakan och äta den med :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)