lördag 8 oktober 2016

Vem är du i: Astrid Lindgrens värld

Vem är du i Astrid Lindgrens värld är frågan Lyran ställer den här veckan. Som vanligt väljer jag den jag helst skulle vilja vara, kanske för att jag inte behöver granska mig själv så mycket då... När det gäller Astrid Lindgrens böcker blir det väldigt svårt, hon har gjort så många bra karaktärer - Ronja, Mio, Emil, Alfred, Pippi (fast hon kanske det är lite för synd om, ensam i det där stora huset), Madicken, nästan vem som helst från Saltkråkan...

Men den som jag hela tiden kommer tillbaka till är Jonathan Lejonhjärta. Jag skulle vilja vara så omtänksam, god och modig som han är, och som det verkar utan att ens behöva tänka på det, han bara är.
Bildresultat för jonathan lejonhjärta ilon
Bilden lånad från Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)