måndag 31 oktober 2016

Rensa ut & lev lättare: Eva Maria Karlander

Rensa ut & lev lättare : en smart guide till ordning hemma (inbunden)
Bild lånad från bokus,
finns också på adlibris

Rensa ut & lev lättare var inte riktigt en bok för mig. Den handlar mestadels om att organisera och rensa, medan mitt problem mer är att jag är stökig... Men boken som sådan är väl okej, indelad i 47 uppdrag, ett per uppslag (+ fem veckors semester), så följer man den räcker den i ett år. Uppdragen kan t.ex. vara att rensa och organisera bland sina väskor eller i köksskåpen. Det finns också lite intervjuer insprängda i boken.

Efter varje avslutat uppdrag är tanken att man ska belöna sig själv för väl utfört arbete, men ibland tycker jag att belöningen som nämns är minst lika jobbig som uppdraget (som att ordna picknick med vännerna, jag vill ju helst läsa...). Jag hade föredragit om belöningslistan funnits längst bak för att göra det lättare att välja det som är en belöning för just en själv (inte för att någon tvingar en att ha belöningar man inte tycker om, men ändå...). Förslagen är av typen som inte kostar så mycket, om något alls, vilket är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)