onsdag 7 januari 2015

Bokliga målsättningar inför 2015

Inför 2014 skrev jag i en bloggjerka om mina bokliga löften inför året. Jag skulle läsa om Harry Potter, läsa en hyllvärmare varje månad, se till att skriva ganska direkt om böckerna jag läst och inte bli stressad av bloggen. Det har mestadels gått bra. Harry Potter var ju ett rent nöje, det blev hyllvärmare alla månader utom december och jag har inte känt att bloggen blivit ett ok. Att skriva omgående om böckerna har däremot gått sämre så jag sätter det som mål för 2015 igen. Det har inte börjat bra, kom hem efter resan med 11 nylästa böcker och har bara skrivit om en av dem hittills... Men har ett block med små minnesanteckningar som ska hjälpa mig att få lite gjort i helgen.

Jag har också hoppat på ett par nya utmaningar, Kaos och The Reading Challenge, som jag gillar för att jag brukar kunna pricka av punkter med min normala läsning. Jag brukar tänka att jag inte ska låta listan styra min läsning och det brukar gå bra ganska länge, men så finns det ett par punkter kvar på slutet som jag inte kan få in i min normala läsning. Då letar jag ändå efter en bok som kan göra listan komplett och känner mig lite missnöjd med att jag fallit för trycket. Jag har insett att det där mest är en fråga om perspektiv, så när jag i år läser en bok bara för att den handlar om liemannen så att jag kan stryka den punkten så ska jag istället försöka se det som att jag går utanför min comfort zone och att det är en bra sak :)

2 kommentarer:

  1. Det låter väl som bra målsättningar! Det där med att skriva om böckerna direkt är även något jag borde bli bättre på, det sackar gärna efter lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte varför det ska vara så svårt. Man skjuter upp en bok lite och rätt var det är har man 15 böcker att skriva om... suck.

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)