söndag 20 augusti 2017

Smakebit: A Conjuring of Light

Conjuring of Light (häftad)
Bild lånad från bokus,
finns också adlibris

Sträckläser just nu V.E Schwabs trilogi Shades of Magic och har just börjat på tredje och sista delen A Conjuring of Light och för att inte spoila om vad som hänt tidigare har jag valt en kort smakbit som jag inte tror avslöjar något :) Serien utspelar sig i alla fall i London, med twisten att det finns fyra stycken, alla i var sin värld som sinsemellan är helt olika - i en blomstrar magin, en är död, en är döende och i den sista (vår värld) finns ingen magi kvar.

Lila thought it would be easy or, at least, simple.
Something you either survived, or did not.
She was wrong.

Fler smakbitar finns hos Maris blogg. Ha en trevlig söndag!

18 kommentarer:

  1. Åh, det låter bra, jag gillar vanligtvis böcker om alternativa London!

    SvaraRadera
  2. låter invecklat. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns inte så när man läser, det förklaras bra och är tydligt :)

      Radera
  3. Ny bok och författare för mig. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En författare som gett mig mersmak :)

      Radera
  4. Låter spännande det där :)

    SvaraRadera
  5. Typiskt, så verkar författarens böcker inte finnas i svensk översättning (är helt enkelt för bekväm för att läsa hela böcker på engelska). Verkar ju så spännande. :)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd! Men det är ingen komplicerad engelska...

      Radera
  6. Det låter som en spännande intrig och en det var en intressant smakbit som gör mig nyfiken :) Tack så mycket!

    SvaraRadera
  7. Åh, jag har hört så mycket om författaren men fortfarande inte läst något. Skämmes!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget att skämmas över, bara att rätta till :D

      Radera
  8. Ny författare och ny bok för mig. Men spännande! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)