tisdag 27 juni 2017

Arthur: Mikael Lindnord & Val Hudson

Arthur : gatuhunden som lämnade djungeln och hittade hem (inbunden)
Bild lånad från bokus,
finns ocksåadlibris
Arthur är boken om hunden som fanns på alla löpsedlar för ett par år sedan, Arthur som fick några köttbullar och sedan slog följe med extremsportaren Mikael som var och körde ett långlopp över berg och genom floder och djungler i Ecuador. I boken berättas om hur de möter Arthur och strapatserna de är med om tillsammans, men också om byråkratin som nästan hindrar dem från att ta med sig honom till Sverige och hur han växer in i familjen med Mikael som den fasta punkten. Där finns också en hel del om förberedelser och genomförande av extremlopp där inte bara löpning utan även paddling, simning och bergsklättring kan ingå.

Tankar: Det är en intressant bok, mest fascinerar mig beskrivningen av loppen som är en enorm bedrift och som det är häftigt att läsa om, men jag tror man måste vara "lite" speciellt funtad för att bli en del av den cirkusen. Arthurs historia är intressant den med, men jag blir inte riktigt lika hjärteknupen som jag blev när jag exempelvis läste om gatukatten Bob.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)