fredag 30 oktober 2015

Smokin' Seventeen: Janet Evanovich

Smokin' Seventeen (pocket)
Bild lånad från bokus,
finns även på adlibris
Smokin' Seventeen är den sjuttonde delen om bounty huntern Stephanie Plum och det dyker upp begravda lik på hennes arbetsplats. Det är ovanligt många som är ute efter att döda henne, hon har ovanligt många friare och ovanligt mycket sex.

De här böckerna är väldigt motståndslös läsning, de är roliga, ibland så att jag sitter och småskrattar, och det finns spännande inslag även om man aldrig tvivlar på att hon kommer att klara sig. Jag gillar Morellis mormor som i den här boken sätter onda ögat på Stephanie och Ranger som är sitt vanliga sexiga jag. Dessvärre är Lula så fruktansvärd korkad att jag retar mig på henne mest hela tiden.

Det som stör mig allra mest dock är hur angelägna mamman och mormodern är att få Stephanie gift. Spela roll att någon suttit inne för brott, han verkar ju ändå så himla trevlig och han kan laga mat?! Känns som att man borde önska mer än så för sin dotter. Och jag vet att det är en annorlunda kultur därborta, men tvivlar på att äktenskap verkligen är den viktigaste ingrediensen i ett gott liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)