tisdag 2 april 2013

[bubble]: I paranojans våld

Bubble[bubble] är den sista, men inte den bästa, delen i Anders De La Mottes trilogi [geim], [buzz] och [bubble]. Berättelsen framförs, och läses, i ett hejdundrande tempo, men huvudpersonen HP är så paranoid att varken han eller jag vet vad som är verkligt och hans syster Rebecca är lika förvirrad hon, vilket gör att boken blir rätt frustrerande att läsa.

På slutet binds trådarna från alla tre böckerna ihop och... jag blir besviken. Var det inte mer? Allt det besväret och intrigerandet för det här? Var det värt det? Och varför... jag fick väl inte svar på... Hmmm. Ibland stör jag mig lite på den här typen av böcker som krånglar till allt så till den milda grad.

Tror att det här skulle bli en strålande filmserie dock, inte en tråkig minut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)