söndag 15 augusti 2010

Charlaine Harris på svt och ännu en länk

Ikväll kommer en intervju med Charlaine Harris tillsammans med ett utforskande av vampyrgenren på svt 1. Hej litteraturen! kl. 22. Det ska jag se! Jag gillar Charlaines böcker. Inte suveränt skrivna, men med en alldeles underbar värld (det är hennes böcker "The Sookie Stackhouse series" som True Blood bygger på). Det är dessutom väl värt att läsa böckerna även om man följt tv-serien för de ändrar friskt. En del blir bättre i tv (Jason, Jessica, Hoyt, Fellowship of the sun) och en del blir sämre (maenaden, V-tripparna, Eric), men upplevelsen blir så mycket större om man tar in båda medierna, som 1+1=3.

Bad ju om tips till True B-länkar som jag missat i förra inlägget. När jag vaknade morgonen efter tänkte jag att kanske kunde jag hitta fler själv? Så googlade lite och voila! En länk för att locka turister till Bon Temps: Welcome to Bon Temps. Inte helt klockren dock. Varför skulle man på en reklamsida ha invånare som oroar sig över att vampyrer kommit? Vill man ha dit folk gör man kanske bäst i att sopa det under mattan? Och lite... udda... grepp att presentera tio stycken "slumpmässigt" utvalda invånare på hemsidan. Men det kan förlåtas, för vinsten med att få reda på precis var Bon Temps ligger är kul.

Uppdaterat: Ooops! Upptäckte att den här låg i utkast. Efter 1,5 år har den legat där nog länge. Hrmpfh. Såg förresten intervjun - det var ingen höjdare, kort och ganska ytligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)